Ash Ra Tempel - Starring Rosi (1973)

West-Duitsland
Label: Ohr

1. Laughter Loving (8:03)
  2. Day-Dream (5:24)
  3. Schizo (2:51)
  4. Cosmic Tango (2:09)
  5. Interplay of Forces (8:59)
  6. The Fairy Dance (3:10)
  7. Bring Me Up (4:34)
avatar van Gerards Dream
Dit is een lekker dromerig album met hier en daar wat humor. Voor het eerst horen we Manuel Göttsching zingen. Zijn stem is niet al te best, maar binnen het concept van dit album is dat niet zo erg. Daarentegen roepen de vocalen van Rosi iets intiems op, ik krijg althans het idee om met haar voor de openhaard te kruipen en elkaar lieve dingen te vertellen. De relaxte gitaar van Göttsching versterkt dat gevoel nog eens.

avatar van sister ray
Lekkere plaat inderdaad. Goeie gitarist ook, die Gottsching. Ken verder alleen "Correlations" (die ik hier niet in de lijst zie staan) en die vind ik een stukkie minder dan deze. De combinatie van synth en gitaar op die plaat (Correlations) doet me denken aan Joe Satriani. Zou me niks verbazen als hij hier zijn mosterd vandaan heeft...

Sumulael
Geweldig album. Lekker spacy en dromerig, prachtig gitaarspel, enkele country jams (in Laughter Loving en Interplay of Forces), wat vage echo's, wat humor inderdaad en misschien is het ook nog wel een beetje cool ook. Starring Rosi is wat meer poppy en wat simpeler dan andere releases van deze band, maar desondanks is het een geniale plaat. Heel toegankelijk, maar daarnaast ook zeer onconventioneel. Soms bijna tegen het cheesy aan (zoals in The Fairy Dance), maar op onwijs toffe wijze. En dan die sensuele vocalen van Rosi, om je vingers bij af te likken.