James Morrison - Undiscovered (2006)

Pop / Soul
Label: Universal

1. Under the Influence (4:08)
  2. You Give Me Something (3:33)
  3. Wonderful World (3:30)
  4. Pieces Don't Fit Anymore (4:17)
  5. One Last Chance (4:47)
  6. Undiscovered (3:29)
  7. Letter (3:14)
  8. Call the Police (3:46)
  9. This Boy (3:54)
  10. If the Rain Must Fall (4:05)
  11. How Come * (3:27)
  12. Last Goodbye (5:15)
  13. Better Man * (3:44)
avatar van ramesh
na het luisteren van zijn uitgebrachten singles.. begrijp ik waarom hij zijn album undiscovered heeft genoemd. daarom een dikke 4 van mij na een keer luisteren....geloven jullie dat...

Berichten over een nieuw album verplaatst naar James Morrison

avatar van Fieke_28
Toen ik me bedacht dat ik eigenlijk de helft van dit album onderhand al kende, vond ik dat ik dan ook meer eens het hele album moest gaan beluisteren. Blij dat ik dat heb gedaan! Een mooi album met heel veel sterke, toch wel een beetje soul-getinte popnummers. Niks geen oppervlakkig gedoe, maar teksten waar echt emotie achter zit. Naast de bekende singles zoals "You Give Me Something", "The Pieces Don't Fit Anymore" en "Wonderful World" staan er nog veel meer sterke nummers op deze plaat, zoals "Under The Influence" en het mooie, wat rauwere nummer "Call The Police".

James Morrison heeft een prettig in het gehoor liggende, beetje hese stem. Vooral omdat het album hierdoor net even een ander tintje krijgt, bevalt het me zo goed. Naar mijn mening één van de singer-songwriters van de nieuwe generatie, met veel talent. Het enige nummer wat me nog niet echt weet te pakken is "One Last Chance", maar wie weet komt dat nog. Kortom, een album met bijna alleen maar sterke nummers.

Een verdiende 4 sterren en ik kijk ernaar uit om zijn nieuwe plaat te gaan beluisteren.

avatar van IntoMusic
Carolaah schreef:
Hm ik zal vandaag of zeer binnenkort dit album eens een kans geven.. Eerlijk gezegd vind ik z'n poppysongs best leuk en wel iets hebben.. De lyrics zijn daarnaast ook prima

En? Al een mening gevormd omtrent dit album?
Ik vind het alles bij elkaar lekker in het gehoor klinken en verveeld geen moment.

avatar van midnight boom
Naog steeds een echt bijzonder album van een bijzondere brit!

avatar van JahLex
Dit blijft ook gewoon een toppertje! Moeilijk om hier maar drie favorieten van aan te wijzen... Ik wou dat ik zo kon zingen, misschien moet ik toch maar eens beginnen met roken en drinken ofzo.

avatar van Soulistic
Wat een droomdebuut!
Dit is absoluut een plaat die mij raakt. De man zingt echt met gevoel. Deze cd kun je rustig opzetten zonder maar elk een nummer te skippen. De teksten zijn erg mooi en James brengt ze met een eigen rauwe blue eyed soul.
Mijn 5 stemmen gaan naar dit album.

avatar van Shelter
wat ik mooi vind aan zijn stem is dat hese wat soms neigt naar vals maar die grens net niet bereikt.
Teksten ook goed en gitaarwerk niet baanbrekend maar lekker rustig wat goed past. 4*

goede zanger!
het beste nummer is better man jammer dat die hier laatst staat bij de statestieken
wonderfull world volgt
de rest ook redelijk tot goed!

avatar van Snoeperd
Dit album ken ik sinds pas. Gelukkig heb ik het ontdekt. Het staat vol goede liedjes. Mijn favoriet is Under the influence maar you give me something, call the police, undiscovered, wonderful world en pieces don't fit anymore. Eigenlijk is elke song heel degelijk

avatar van Stuntovic
Fantastische zanger.
Jammer dat het beste nummer "Better Man" een bonus track is en niet iedereen het kent. Aan de andere kant maakt dat het nummer nog specialer. Super album en geniet er nog iedere dag van.
Toppers voor mij zijn: Better Man, Call the Police, This boy, If the Rain must fall.
2e album ook leuk maar kan hier niet aan tippen.
Hopen op een topper als deze.

avatar van pim556
Jeetje, wat een hoog gemiddelde. Ik erger me altijd dood als er weer eens een nummer voorbij komt op mijn werk . Niets-aan-de-hand-pop dat zo zoet en slijmerig is dat ik mijn oren na thuiskomst altijd goed schoon moet maken met andere muziek . Maar goed, ik begrijp zeker dat dit bij veel mensen in de smaak valt.

Oke...tis natuurlijk al best een oud album. Maar ik heb hem veel gedraaid. En dan doe ik nog steeds.
Wat me wel op gevallen is...dat zijn stem altijd net tot aan het randje gaat.
Heb bij veel nummers het gevoel dat ie er best veel moeite mee heeft.

Desondanks blijft dit voor mij een toppertje!

avatar van DeWP
Alleen al voor hert prachtige nummer "you give me something" zou ik dit album aanschaffen (en heb ik ook gedaan). Maar..minpuntje: James zingt over het algemeen alsof hij er toch wat moeite mee heeft.. Verder zijn de liedjes niet echt bijzonder te noemen, maar niet onaardig. Mainstream en goed in het gehoor liggend.