Nancy Pants - Total Nancy Pants (2014)

1 stem

Canada
Uitgebracht in eigen beheer

1. Happy (2:44)
  2. Somebody (2:22)
  3. Borderline (2:47)
  4. Just a Little More (3:14)
  5. I Didn't Say (2:54)
  6. Duke of IRL (3:27)
  7. Apple (3:51)
  8. Halley's Comet (2:58)
  9. Gimme (2:04)
  10. Prom (2:09)
  11. Truly (4:32)
avatar van E-Clect-Eddy
Het moest er maar eens van komen, albums wel toevoegen maar niet luisteren kan eigenlijk niet. Ik heb een lijstje af te werken maar daar pak je dan wel een regenachtige zondag voor.

Dit Canadese trio doet het op zijn lo-fies, maar wel melodieus met garage rock als basis vermengd met wat ander invloeden als noise, dream pop, shoegaze en een vleugje psychedelica. Geen pretenties gewoon spelen en dat doen ze leuk en goed. De stem van de zangeres zit wat achter in de mix zoals te verwachten bij dit soort lo-fi acts maar klinkt toch helder en zeker niet te schel en nog beter, niet te onzuiver. Nummers zijn lekker kort en zonder te veel franje: bass, drum, gitaar en zang. Ok, af en toe omringt door wat noise en gegil.

Kan even geen favoriet plukken, niets springt er echt uit, consistent niveau album breed. Als ik echt nu moet zeggen: Duke of IRL of Apple.

Het meest als een gewone nummer klinkend, met een beetje diepgang, is de afsluiter Truly, is beetje a-typisch voor het album met orgeltje en ook het langste nummer.

Oh ja en binnenkort op tournee in Nederland, denk dat ik ga kijken.