John Prine - For Better, or Worse (2016)

Roots
Label: Oh Boy

1. Who's Gonna Take the Garbage Out (2:41)

met Iris Dement

2. Storms Never Last (2:43)

met Lee Ann Womack

3. Falling in Love Again (2:31)

met Alison Krauss

4. Color of the Blues (2:54)

met Susan Tedeschi

5. I'm Tellin' You (1:50)

met Holly Williams

6. Remember Me (When Candlelights Are Gleaming) (3:32)

met Kathy Mattea

7. Look at Us (2:46)

met Morgane Stapleton

8. Dim Lights, Thick Smoke, and Loud, Loud Music (2:58)

met Amanda Shires

9. Fifteen Years Ago (3:06)

met Lee Ann Womack

10. Cold, Cold Heart (3:32)

met Miranda Lambert

11. Dreaming My Dreams with You (3:12)

met Kathy Mattea

12. Mental Cruelty (2:23)

met Kacey Musgraves

13. Mr. & Mrs. Used to Be (2:36)

met Iris Dement

14. My Happiness (2:55)

met Fiona Prine

15. Just Waitin' (2:48)
avatar van E-Clect-Eddy
Tijdelijk te luisteren via NPR first listen, dat ga ik straks dan ook doen.

Benieuwd hoe deze klinkt, de man die door Low gezongen wordt op hun album Trust

avatar van E-Clect-Eddy
Roots en Country is niet echt mijn ding maar dit is aardig om een paar keer te horen maar verder zal het niet gaan.

avatar van heartofsoul
Heerlijk album voor liefhebbers van ouderwetse country - en tot die groep behoor ik ook, dus snel beluisterd via de NPR-link. Het begint al goed met Who's Gonna Take the Garbage Out van Ernest Tubb en Loretta Lynn, want deze cover met Iris Dement mag er best zijn, wat ook geldt voor de meeste andere nummers, al doen de meeste toch wel een beetje onder voor de originelen. Verder een uitgelezen kans om al die mooie damesstemmen weer eens te kunnen horen, zoals Allison Krauss en Sudan Tedeschi. En verder ben ik verheugd dat John Prine blijkbaar nog steeds onder de levenden is.

kistenkuif
Klassieke pretentieloze countryduetplaat. Fijn om letterlijk en figuurlijk bij thuis the komen. Het album ligt in het verlengde van In Spite of Ourselves (1999). Mooi sober geproduceerd. Warme eenvoud is troef.