Paté de Fuá - Película Muda: Segunda Parte (2016)

1 stem

Mexico
Jazz / Pop
Label: Sony

1. Llévame en un Beso (5:02)

met Lila Downs

2. Llegó Tu Amor (3:44)
  3. Nosotros Dos (4:10)

met Lucía Galán

4. La Pitaplaca (3:53)
  5. El Borracho (4:08)
  6. Cuatro Lunas (3:30)
  7. Tu Pecado (3:22)
  8. Película Hablada (2:19)
  9. Negras Golondrinas (4:45)
  10. La Tempestad (4:11)
  11. Hacia el Sur (4:20)
  12. Falso Olvido (4:17)

met Armando Manzanero

13. El Vals de las Bicicletas (4:36)
  14. Oncativo Street Parade (3:05)
  15. Queridos Amigos (5:19)
avatar van E-Clect-Eddy
Twee jaar na het zeer geslaagde eerste deel Película Muda: Primera Parte is er nu het destijds al aangekondigde vervolg. Het eerste deel is wat mij betreft een instant klassieker waar Latin Jazz Tango en Pop op een heerlijke manier samenkwamen en met de hulp van een aantal gastmuzikanten en gastvocalen er een prachtig mix gesmeden werden. Dat evenaren of te toppen lijkt een onmogelijk uitdaging en dat is het ook geworden.

Het is een prima vervolg maar het verse van het eerste deel klinkt nu vooral als een herhaling met minder inspiratie. Het project lijkt me echt te hoog gegrepen en ook al is er weinig mis met de nummers ze klinken gewoon niet zo warm als op het eerste deel. Zelfs in het openingsnummer kan Lila Downs, die meestal wel voor een toegevoegde waarde zorgt, niet imponeren.

De single Nosotros Dos is beter dan het gemiddelde. Ik hoop dat een aantal beluisteringen verder er meer positieve zaken naar boven komen.