Katie Gately - Color (2016)

Electronic

4. Rive (6:15)
  5. Frisk (4:27)
  6. Sire (4:59)
  7. Color (9:16)
Behoorlijk verknipt dit. Alsof je Björk (ten tijde van Medulla) een lading XTC pillen geeft, haar The Lion King laat kijken, een handje paddenstoelen erachteraan gooit en haar dan opsluit in een DJ booth om te performen,

In andere taal: neem wat stem-manipulatie, een handje Afrikaanse-/wereldmuziek, een "filmisch" element, psychedelica en wat ritmische industrial. Dan kom je wel in de buurt. Het klinkt minder complex dan ik het nu vertel, want ik overdrijf graag. Toch klinkt het behoorlijk vreemd.

In het afsluitende epos Color gaat ze in duet met Donald Duck, denk ik. Het is het vermelden waard...