Curtis Mayfield - Give, Get, Take, and Have (1976)

Soul / Funk
Label: Curtom

1. In Your Arms Again (Shake It) (4:24)
  2. This Love Is Sweet (3:08)
  3. P.S. I Love You (3:57)
  4. Party Night (3:48)
  5. Get a Little Bit [Give, Get, Take and Have] (3:34)
  6. Soul Music (3:58)
  7. Only You Babe (4:20)
  8. Mr. Welfare Man (5:44)
avatar van iggy
Langzaam gaat de kwaliteit per plaat ietswat achteruit bij curtis. Naar mijn idee komen na deze nog 2 meschien 3 platen die nog echt de moeite waard zijn. Het uitstekende short eyes en het redelijke new world order. Toegegeven dat ik niet al zijn jaren 80 platen ken. Af en toe komt de echte klasse van de man nog bovendrijven bij deze cd. Maar ik ben nu eenmaal beter van hem gewend. Meschien is het niet altijd eerlijk om iedere plaat van hem te verglijken met zijn beste platen. Die trouwens van een ongekend hoog niveau zijn. Al met al is deze nog altijd prima te pruimen. Maar iets minder dan short eyes vind ik. Met name nummer 1 en 5 zijn gewoon klasse nummers