Curtis Mayfield - There's No Place Like America Today (1975)

Soul / Funk
Label: Curtom

1. Billy Jack (6:09)
  2. When Seasons Change (5:27)
  3. So in Love (5:14)
  4. Jesus (6:14)
  5. Blue Monday People (4:49)
  6. Hard Times (3:45)
  7. Love to the People (4:04)
tondeman
Ik kom er nu een beetje achter dat, op zijn eigen manier, dit best wel een fantastisch album is. Je moet het alleen niet willen vergelijken met een album als ''Roots'' of ''Curtis''.

Johny Favourite
Roots en Curtis staan wat mij betreft ook op eenzame hoogte - zelf ben ik overigens geen grote fan van Superfly, maar dat terzijde.

Deze prachtplaat ligt op een lijn met andere zeer beluisterenswaardige Curtis albums als: Sweet Exorcist, Back To The World en de onvolprezen soundtrack Short Eyes.

avatar van Poles Apart
Misschien wel Curtis' meest rustige, ingetogen album, en ook de laatste echte topper van deze fascinerende artiest als je het mij vraagt (al was "New World Order" zeker een prima album en moet ik zeker ook "Short Eyes" niet vergeten!).

Toch haalt z'n versie van "Hard Times" het niet bij die van Baby Huey.

Verder blijft het een genot om naar de man z'n prachtige stem en inspirerende teksten te luisteren.

avatar van iggy
Weer een plaat die zeker het luisteren meer dan waard is. Billy jack is voor mij HET nummer van america today. Weer een regelrechte klassieker die curtis hier fabriceerd. Alle ingredienten zijn weer eens aanwezig. Prachtig hoe deze man nummers in elkaar kan zetten. Jack is subtiel er zit reggae in prachtig drum/percussie werk. En natuurlijk gemarineerd onder een vette soul laag. En zoals normaal weet curtis er ook nog een tekst bij te schrijven die meer dan uitstekend is he he. Geweldadig als de pest maar o zo relaxt gezongen. Een combinatie die je niet snel zult horen.
Helaas is het weer verdomd jammer dat curtis dit nivo niet weet vast te houden. Mijn berichtjes worden erg saai op deze manier. Maar de rest kan gewoon niet tippen aan het eerste nummer. Gaat de rest nu vervelen tuurlijk niet hard times zijn 2e klassieker op deze plaat brrrr. En laat ik love to the people niet vergeten alweer prima.

weer een mooie soul plaat van curtis.