Ka - Honor Killed the Samurai (2016)

Label: Iron Works

1. Conflicted (3:20)
  2. Just (3:40)
  3. That Cold and Lonely (2:49)
  4. Mourn at Night (3:34)
  5. $ (3:19)
  6. Destined (3:50)
  7. Ours (3:41)
  8. Illicit Fields (3:25)
  9. Finer Things / Tamahagene (5:19)
  10. I Wish (Death Poem) (3:10)
avatar van Demon.
Voor hiphopliefhebbers: check hem wel ff.
Veel oosterse invloeden, goede lyrics en lekker rustige flows. Denk dat een aantal mensen hier erg blij van kunnen worden.

avatar van Nr.4
Word blij van alle Ka releases, deze is daarop geen uitzondering. Gruwelijke rauwe plaat weer van de beste man.

avatar van niels94
'Just' is in elk geval een heel indrukwekkend nummer (met dito clip, trouwens, de moeite van het kijken waard). En zo staat er wel meer tofs op dit album. Ik kende Ka omdat user Elohim me er eens op wees, maar buiten een paar nummers om heb ik me nooit echt in hem verdiept. Mooi unieke stijl heeft deze man in elk geval: ijzig kalm, treurig en duister. In zijn zwaarmoedige muziek, veelal over het straatleven, valt echt geen zonnestraaltje te vinden. Eigenlijk is het maar een monotone bedoening, maar door de krachtige sfeer, de teksten en de eenvoudige maar sterke beats beklijft het toch.

avatar van thgryda
Deze over het hoofd gezien, deze maand wat projecten inhalen/nieuwe kansen geven.

avatar van TheBuszz
Een beetje een MF Doom Vibe op deze

avatar van Cellulord
Aiaiai, dit vind ik echt niets.
De muziek stelt niet veel voor en die vent zit maar wat te zagen i.p.v. te rappen.

avatar van Elohim
Oh mijn god! Ka is echt de man. De gelaagde stem zorgt ervoor dat de rauwe, rustige, lage stem bijgestaan wordt door een backup vocal op een hogere frequentie, wat een zeer intrigerend geluid geeft. Dat mag ook wel, want naast het stemgeluid is de rest zeer minimalistisch.

Ka is de rust zelve. Maar geen chill op het strand rust, dit is de bezinning van een veteraan. Het samplegebruik is absoluut geweldig en past perfect bij zijn stemgebruik. Zie het als een soort van Neo-Wu: geen rip-off, maar het brengt de stijl in een nieuw licht. Genieten, genieten, genieten.

avatar van GarnalenPeller
What you minin' for? If unaware share with blind and poor
You tellin' stories that's celebratory in times of war
With bars of greed, I plead, how many cars you need?
When fathers bleed to fill ribs of kids that hardly read

$

Goede headphone hip-hop met een extreme focus op de lyrics. Bij vlagen bijna ondragelijk zwaarmoedig (Ours). Ik vind hem het best uit de verf komen op de wat meer luchtige/neutrale/atmosferische beats zoals op Conflicted en The Cold and Lonely.

Als je van hip-hop houdt maar drums haat dan is dit je jam.