This Is Fame 1964-1968 (2016)

Soul
Label: Kent

1. Jimmy Hughes - Steal Away
  2. James Barnett - It Tears Me Up
  3. Clarence Carter - She Ain't Gonna Do Right
  4. Arthur Conley - I Can't Stop (No, No, No)
  5. Otis Clay - That Kind of Lovin'
  21. James Barnett - Take a Good Look
  22. Herman Moore - Come on Home
  23. Richard Earl & The Corvettes - Blind Can't See
  24. Jimmy Hughes - I Worship the Ground You Walk On
Het Kent label heeft dit decennium behoorlijk gegraven in de archieven van Southern Soul label Fame. Dat leidde al tot deze geweldige uitgave: The Fame Studios Story 1961-1973 (2011) en bijvoorbeeld ook tot een (voorlopig?) 3-delige serie over minder bekend werk van het label, waarvan dit het eerste deel is: Hall of Fame (2012)

Op deze dubbel LP verzamelt Kent 24 van de beste songs van Fame uit de periode 1964-1968. In die tijd was het label en de studio die erbij hoorde bekend vanwege zijn uitstekende Southern Soul en opnamemogelijkheden. Er staan een aantal bekendere artiesten op en gelukkig ook wat minder bekende pareltjes. Dit is een geslaagde verzameling, maar minder sterk als de eerder genoemde Fame Studios Story. Het had dus nog beter kunnen zijn, met een iets sterker selectie. Op de binnenhoezen staan mooie foto's van artiesten en singles met toelichtende teksten.