Kate Tempest - Let Them Eat Chaos (2016)

3,93

Label: Kate Calvert

1. Picture a Vacuum (2:47)
  2. Lionmouth door Knocker (2:44)
  3. Ketamine for Breakfast (3:10)
  4. Europe Is Lost (5:31)
  5. We Die (3:24)
  6. Whoops (3:38)
  7. Brews (0:47)
  8. Don't Fall In (2:51)
  9. Pictures on a Screen (5:05)
  10. Perfect Coffee (5:31)
  11. Grubby (4:07)
  12. Breaks (2:42)
  13. Tunnel Vision (5:15)
8 BERICHTEN
geplaatst: 9 oktober 2016, 16:19 uur [permalink]
ben hier heeeeeel benieuw naar! "europe is lost" hakte er flink in hier

avatar van tristan da cunha
geplaatst: 8 november 2016, 23:50 uur [permalink]
Dit is echt een geweldige plaat en ik ben niet eens een typische hip-hop liefhebber. Waarom wordt dit door zo weinig mensen opgepikt?

geplaatst: 9 november 2016, 21:49 uur [permalink]
Deze plaat werkt therapeutisch voor mij in het een plek geven van de doffe, politieke ellende van 2016.

avatar van Rvdz
geplaatst: 13 november 2016, 23:08 uur [permalink]
Eis-T schreef:

Ik was donderdag bij Kate's concert in de Melkweg en mede door de politieke ellende dit jaar kwamen alle teksten ook nog harder binnen dan op plaat. Prachtig album en een prachtig optreden.

avatar van Dreten Bukgat
geplaatst: 3 december 2016, 22:18 uur [permalink]
live gezien op sonic city midden november en geboeid geweest door het concert van begin tot eind. sterke madam die kate!

avatar van malariamug
geplaatst: 11 januari, 14:31 uur [permalink]
dit album komt niet binnen bij mij. De instrumentatie mist warmte en is ietwat afwezig. Daardoor ligt de focus erg op haar stem en wat ze te vertellen heeft. Maar de verhalen die ze schetst vind ik geforceerd poetisch klinken, zeer irritant.
ook ik heb haar live gezien, inclusief drie speeches van minimaal 5 mininuten over hoe ik mijn leven moet leven en wat "zij" allemaal doen om "ons" in de weg te zitten. De zaal was bijna compleet leeg na afloop (het was op pukkelpop geloof ik).
De succes van haar fijne hit The Beigeness en alle lovende krantenstukken is haar naar het hoofd gestegen.
ook ik heb behoefte aan een politiek muzikaal geluid. maar ik zet toch liever de nieuwe van a tribe op

avatar van beaster1256
geplaatst: 21 januari, 17:11 uur [permalink]
Tis ok ...... goeie teksten .... scherp , punky , leuk wijfje , observeren , een wereld die naar de kl....... gaat .... meer van dit i.pl.v.de zever tegenwoordig .....

geplaatst: 6 februari, 20:56 uur [permalink]
De video voor europe is lost is net uit: Kate Tempest - Europe Is Lost (Official Video) - YouTube