Quazar - Seven Stars (1991)

Dance
Label: Go Bang!

1. (FF into) the Future (5:04)
  2. Last Train to Paradise (3:56)
  3. Take-Off (3:31)
  4. Quazar in Motion (3:02)
  5. Revolution (4:51)
  6. The Underworld (3:30)
  7. Cycledrops (4:50)
  8. The Star (0:45)
  9. Change for the Better (4:18)
  10. Dragon Fighters (6:28)
  11. Thundermountain (5:34)
  12. Moon Turns the Tides (2:21)
  13. Seven Stars (4:42)
  14. Dayglo (3:20)
avatar van Yak
Yak
Op de kop af twee jaar nadat ik 'm op MuMe had toegevoegd, en zo'n 14 jaar nadat ik 'm voor het eerst hoorde, toch maar eens tijd om een berichtje te wijden aan Seven Stars, voor mij toch wel dé absolute ultieme onvolprezen killer-classic uit mijn jeugd.

Ik had dit album zojuist nog weer gedraaid (na 'm eerst te hebben afgestoft want het was alweer enige jaren geleden) en toch staat Seven Stars ook nu nog altijd als een huis. "Move your body to the rhythm"-achtige lyrics, oké.. maar zo ondiep als de teksten zijn, zo hemels mooi is de muziek. House met een warm kloppend hart, anders dan de (ook zeer fijne!) stofzuiger-rave uit die tijd. Quazar wist als geen ander tegelijk venijnig en 'soulvol' uit de hoek te komen, neem nu bijvoorbeeld Revolution ("Now is the time.. to think for ourselves.. and question authority!") en Dragonfighters die zo even verschiet van spookachtige geluiden naar o zo mooie fluitmelodietjes. Afsluiter Day-Glo is niet alleen een pracht van een nummer, maar meteen ook een valentijnskaart aan iedereen die Quazar heeft gesteund, live opgenomen in de Paradiso.

avatar van VanDeGriend
Ah ja. Quasar met die Volkskrant-journalist Gert van Veen. Destijds was deze act en dan met name deze cd inderdaad een regelrechte sensatie. Vandaag de dag kun je m inderdaad nog best opzetten hetgeen haast een unicum is voor platen uit een genre waar de houdbaarheidsdatum van een cd die van een gemiddelde Hollandse Nieuwe veelal niet overschrijdt. Ik herinner me ook nog een verre van uitverkocht optreden in Doornroosje. Alle ruimte om eens flink uit je dak te gaan dus want daar is deze muziek prima voor geschikt.

15 jaar na dato nog altijd een sensationele plaat, en een spijkerharde 5*.

Ik kende eigenlijk alleen Last Train To Paradise (geweldig nummer), maar ik zit nu naar de Seven Stars single te luisteren en die is inderdaad sensationeel! Ik ga maar 's heel hard op zoek naar dit album!

avatar van jorro
Destijds inderdaad sensationeel. Ik heb de plaat toen ook gekocht, maar vind 'm wel erg gedateerd worden nu. Na een paar nummers neemt de interesse sterk af. Daarom helaas nog maar 2,5.

avatar van Rumour
Dragonfighters is geweldig, klinkt als een ultieme versie van Seven Stars. Verder zijn vooral (FF into) the Future en Last Train to Paradise nog steeds erg lekker.

avatar van RogerV
Schitterende cd met goede house van eigen bodem. Uiteraard gedateerd maar dat maakt niets uit. Het klinkt nog steeds goed. Een beetje donker en erg melodieus.

avatar van Sjaan
Ga hem toch dan eens een keer scoren..beter laat dan nooit....

avatar van pureshores
leuk album waar NL trots op mag zijn. Seven stars met zn SF geluiden is een nummer dat nu nog steeds niets aan kracht heeft ingeboet, net zoals Change for the better. Ondanks de zang van Farida Merville klinkt het allemaal toch wat pittiger dan andere vocale dance nummers uit die tijd, Last train to paradise met zijn dwingende piano is wel toegankelijk maar de produktie klinkt koel

avatar van matthijs
Yak schreef:
15 jaar na dato nog altijd een sensationele plaat, en een spijkerharde 5*.

De spijkerharde 5 is inmiddels verroest naar een 4,5?

avatar van trebremmit
Rumour schreef:

Dat is blijkbaar een remix van Seven Stars. Wel vaak gehoord, maar weet niet meer hoe en waar, werd het misschien ook voor een tv programma gebruikt of een reclame?

Quazar – The Seven Stars / Day-Glo (Remix)

Tof album verder wel, alhoewel niet alles nummers even sterk zijn, maar over het geheel sterke house.