Tom Rapp - Sunforest (1973)

Folk / Rock
Label: Blue Thumb

1. Comin' Back (2:59)
  2. Prayers of Action (3:05)
  3. Forbidden City (2:51)
  4. Love / Sex (4:04)
  5. Harding Street (3:41)
  6. Blind River (4:57)
  7. Someplace to Belong (2:53)
  8. Sunforest (6:19)
  9. Sunshine & Charles (4:55)
avatar van Jasper
Ben me de laatste dagen een weg aan het banen door het imposante oeuvre van Tom Rapp. Het briljante "Use of Ashes" kende ik al, maar hij heeft meer moois op zijn naam staan.

Welk album ik ook van hem opzet, altijd zitten er wel nummers tussen waarmee hij me volledig weet te overtuigen. Sunforest staat niet bepaald bekend als zijn beste album, maar toch mag ik het erg graag horen. Er heerst een bepaalde sfeer die me zeer aanspreekt.

Op het nummer "Harding Street" komt dat het meest tot uitdrukking. Dat is het liedje waar ik altijd naar op zoek ben geweest. Zijn stem, de tekst, de melodie, de sfeer, alles klopt in dat nummer.

avatar van willemmusic
Ik heb bijna alles van Rapp op vinyl, maar deze dus net weer niet.
De eerste Pearls lp's op ESP zijn hors categorie, zo mooi, daarna werd het werk van Rapp wat wisselvallig, soms saai, zelfs taai misschien, maar altijd waren er een of meer pareltjes bij (voor een zwijn als ik, tenminste), wat het verteerbaar èn verzamelwaardig maakte.
Sunforest bevalt me zeer, omdat de kwatiteit van Rapp's songs en arrangementen constant op hoog niveau blijft en terugblikkend verklaar ik : " ZIJN BESTE ! "

avatar van muziekobsessie
Deze had ik zwaar onderschat wat een prachtplaat indeed willem/jasper! Zijn beste inderdaad, ook al staat hij daar niet onder bekend. Vind alleen de hoes suf, soort taarthoed op zijn hoofd waardoor ik deze tot mijn spijt nooit serieus had genomen. Rapp had ook liever een schilderij van Henri Rousseau. prayers of action/love/sex/sunforest allemaal pareltjes met verrassende orkeststukjes waar ik van kan smullen. Eigenlijk is Rapp op zijn hoogtepunt gestopt, iets wat bijna nooit lukt.
Ik zou Rapp nog best is in Paradiso willen zien maar geloof dat hij nu avocaat is geworden....helaas