Airbourne - Breakin' Outta Hell (2016)

Australiƫ
Label: Thunderpoint

1. Breakin' Outta Hell (3:52)
  2. Rivalry (4:03)
  3. Get Back Up (3:37)
  4. It's Never Too Loud for Me (3:24)
  5. Thin the Blood (3:28)
  6. I'm Going to Hell for This (3:45)
  7. Down on You (4:18)
  8. Never Been Rocked Like This (3:07)
  9. When I Drink I Go Crazy (2:41)
  10. Do Me Like You Do Yourself (3:57)
  11. It's All for Rock N' Roll (3:32)
  12. Bombshell * (3:28)

avatar van Metalhead99
Heerlijk energieke rockplaat. De mannen van Airbourne trappen het gaspedaal hard in met de rockende opener 'Breakin' Outta Hell' en laten die de hele 40 minuten die de plaat duurt niet meer los.
Verder is het aan de sound niet moeilijk om te raden door welke band deze Aussies het meest geïnspireerd worden. En ze komen er nog eens goed mee weg ook, Joel O'Keeffe heeft een heerlijk rauw stemgeluid dat perfect bij de instrumentatie en de stijl van de band past.
Nu snap ik ook waarom ze zo'n goede live reputatie hebben (ik heb ze zelf nog nooit zien spelen), want als ze live de muziek net zo energiek brengen dan op deze plaat kan het niet anders dan dat dit live voor een leuk rock feestje zorgt.
Persoonlijke favorieten van deze plaat zijn de knallende opener 'Breakin' Outta Hell', 'It's Never Too Loud for Me' (in het midden ook nog eens een lekkere solo) en het opzwepende 'When I Drink I Go Crazy'.

avatar van andnino
Hoewel alle Airbourne-platen ongeveer hetzelfde klinken, is er toch wel wat verschil in niveau en energie. Breakin' Outta Hell is qua energie misschien wel het hoogtepunt van de band tot nu toe. Persoonlijk vind ik Black Dog Barking nog wel het beste album van Airbourne, maar Breakin' Outta Hell pakt zeker de tweede plaats. Geen wereldschokkend werk, maar weer een leuke uitbreiding van het repertoire voor de liveshows.

In de seksnummers (daarvan lijken er toch zeker twee per album verplicht voor deze band) laat men nu overigens de beeldspraak geheel achterwege. Voor nummers 7 en 10 mag er best een explicit content-sticker op de verpakking.