American Football - American Football (2016)

Label: Polyvinyl

1. Where Are We Now? (4:44)
  2. My Instincts Are the Enemy (4:49)
  3. Home Is Where the Haunt Is (3:26)
  4. Born to Lose (4:54)
  5. I've Been So Lost for So Long (4:36)
  6. Give Me the Gun (3:24)
  7. I Need a Drink (Or Two or Three) (4:58)
  8. Desire Gets in the Way (3:28)
  9. Everyone Is Dressed Up (3:39)
avatar van Sanderkeuh
Interessant. Hun eerste album had een redelijk unieke sfeer, benieuwd wat dit na 17 jaar zal geven.
I've Been So Lost For So Long klinkt wel leuk maar de zang klinkt me na de eerste luisterbeurt een beetje te oud, maar de onschuld en ontdekking in de muziek zijn wel nog aanwezig. Smaakt in ieder geval naar meer, benieuwd naar de rest.

coldwarkids
I've Been So Lost For So Long klinkt niet zo American Football als 1999. Hoeft ook niet natuurlijk. Ik vind het een heel mooi subtiel nummertje en de zang is perfect voor dit soort instrumentaliteit.

coldwarkids
Give Me The Gun is ook waanzinnig mooi! Wat een nummer!

avatar van Rain King
Meer dan aangenaam verrast door dit album

avatar van niels78
17 jaar tussen 2 albums in?! What's the story?

avatar van bennerd
bennerd (moderator)
niels78 schreef:
17 jaar tussen 2 albums in?! What's the story?

Emo.

Dat en Mike Kinsella zit natuutlijk ook niet stil met Joan of Arc en Owls,

avatar van rolandobabel
Ik weet niet of dit een ander album is dan hun debuut, of het misschien teveel daarop lijkt, maar ik kan hier erg van genieten.

avatar van lowieke
Thanks ThirdEyedCitizen voor het namedroppen. Gaat een wereld voor me open