Mick Jenkins - The Healing Component (2016)

Uitgebracht in eigen beheer

avatar van carero
Kan niet wachten

avatar van malariamug
spannend
drowning met bbng is in ieder geval al een chill nummer

avatar van waxs
Fijn dat deze man eindelijk een debuut krijgt!

avatar van Appels123
Het middenstuk is wel beduidend minder dan het begin en vooral het eind. Het geweldige drieluik Fall Through, Love, Robert Horry en Angles laten echt Mick's potentie zien. Toch staan er ook een paar fillers op, zoals 1000 Xans en Communicate. Zouden deze nummers geschrapt worden dan zou dit een geweldig project zijn.

avatar van Xinray
Appels123 schreef:

Hoe de fok is Communicate ooit een filler.

avatar van Appels123
Xinray schreef:

Hoe de fok is Communicate ooit een filler.

Misschien qua tekst niet maar ik vind de beat zo af doen van de sfeer van het album. Misschien is filler niet het goede woord maar ik vind het nummer niet goed op het album passen.

avatar van thgryda
Zo, we gaan nog eens out of the box. Jazz hoorde ik een paar jaar geleden en vond ik interessant maar ik had niet echt zin om een mixtape te beluisteren. Laten we dus nu maar meteen het album eens checken.

edit: eerst indruk, een beetje fusion tussen old school Southern pompende beats en wat meer new school zweverigheid. Maar die tempowisselingen van Mick waardoor hij plotsklaps van een stroperige, slome flow overgaat op een vuurspuwende, machine gun rap, zijn gewoon ge-ni-aal!