The Sunshine Underground - Raise the Alarm (2006)

Rock / Dance
Label: City Rockers

1. Wake Up (2:31)
  2. Put You in Your Place (3:14)
  3. Dead Scene (3:55)
  4. The Way It Is (5:14)
  5. Commercial Breakdown (3:50)
  6. Somebody's Always Getting in the Way (3:00)
  7. Borders (4:02)
  8. Panic Attack (3:44)
  9. I Ain't Losing Any Sleep (4:19)
  10. My Army (4:09)
  11. Raise the Alarm [Plus Hidden Track] (11:57)
avatar van UmmaGumma 44
Eerste luisterbeurt levert een goed gevoel op. Het is een lekkere alternatieve-Indie-Rock-plaat, tenminste, dat is mijn gevoel hierbij...

Ik zal deze plaat de komende tijd nog een aantal keren gaan draaien!

Ik vind het tot nu toe een soort The Rapture light, maar dan minder dubby en veel minder goed. Ben benieuwd of ik het einde van de CD haal.

aidoo
Ken alleen de single Put You In Your Place.. die klinkt opzich wel aardig, maar als het hele album volstaat met dit soort nummers dan wordt het wat eentonig denk ik.. Iemand met meer info?

avatar van Justinx
The Sunshine Underground is een uit Engeland afkomstige band die, gebaseerd op hun debuutalbum Raise The Alarm, indierock en dance maakt. In augustus hebben ze hun debuutalbum uitgebracht die toch wel met open armen ontvangen is in Engeland. Deze band maakt zeker geen recht-toe-recht-aan rockmuziek, maar rock met vele invloeden. Zo klinkt het geheel funky met een dansbare ondertoon. Ik was in ieder geval meteen positief verwonderd over The Sunshine Underground, misschien wel omdat ik (gek of niet) kleine gelijkenissen hoor met Duran Duran. Zo vind ik het openingsnummer Wake Up in zekere zin erg lijken op Nice die op het album Astronaut van Duran Duran te horen is. Ook het stemgebruik vind ik soms hetzelfde. Dus omdat ik de muziek van Duran Duran erg goed vind, kan ik ook The Sunshine Underground waarderen.

avatar van Irish
helemaal geweldig deze cd en band!
ik kende de nummers Put You In Your Place en Commercial Breakdown voor de zomer al en ik moet zeggen dat deze nummers me nog steeds niet vervelen en ik zeker de beste nummers vind van dit album.
het hele album vind ik er goed klinken alleen af en toe wordt de stem wel erg irritant.
de artwork van de cd het het bandlogo vind ikzelf erg mooi.
*3.5*

Ik moet zeggen dat ik het album een hoog Killers gehalte vind hebben. Het lijk m.i. vooral op de Killers als in When You Where Young en Somebody Told Me. Ik vind het een heerlijk plaatje in ieder geval.
*3,5*

avatar van Osiris Apis
Het klinkt wel lekker. Maar gaat denk ik snel vervelen na een aantal luisterbeurten. Beetje te vergelijken met The Rifles.

avatar van oruiz
akoestisch op Noorderslag waren ze veel beter dan 'gewoon live'

avatar van Petterson
Commercial Breakdown is een vet nummer.

avatar van Petterson
Correctie: een moddervet nummer.

Dit is een album wat is echt dagelijks luister, dat doe ik al ongeveer een maand lang. Toch is het nog niet gaan vervelen.

Er is iets aan deze band waardoor ik steeds blijf terugkomen naar dit album.

De nummers die ik het beste vind zijn commercial breakdown, borders en panic attack. Ik vind alleen de laatste twee nummers iets minder.

Na meer dan een jaar besloot ik vandaag weer eens Raise The Alarm van Sunshine Underground op te zetten. En wat blijkt, dit album klinkt nog steeds even fris als dat het deed in 2006. Inmiddels is er eindelijk een nieuwe EP verschenen van deze band. Volgend jaar komt het tweede album uit. Als het allemaal even melodieus en catchy is als het werk op deze plaat meld ik mij alvast aan. De EP klinkt in ieder geval veelbelovend. Op dit album staan nummers als Wake Up, The Way It Is, Commercial Breakdown (fenomenale climax), Borders en Panic Attack nog steeds als een huis. Toentertijd een van de outsiders tijdens mijn hippe britse bandjes fase. Nu een band die blijkbaar een album heeft gemaakt met een langere houdbaarheidsdatum dan menig hip brits bandje.