Isaiah Rashad - The Sun's Tirade (2016)

Label: Top Dawg

1. Where U At? (0:44)
  2. 4r da Squaw (3:52)
  3. Free Lunch (3:12)
  4. Rope / Rose Gold (4:43)

met SiR

5. Wat's Wrong (5:30)

met Zacari en Kendrick Lamar

6. Park (2:53)
  7. Bday (3:52)

met Deacon Blues en Kari Faux

8. Silkk da Shocka (2:46)

met Syd

9. Tity and Dolla (4:58)

met Hugh Augustine en Jay Rock

10. Stuck in the Mud (7:03)

met SZA

11. A Lot (3:25)
  12. AA (3:30)
  13. Dressed Like Rappers (3:26)
  14. Don't Matter (2:56)
  15. Brenda (4:10)
  16. By George [Outro] (3:18)
  17. Find a Topic (Homies Begged) (2:48)
avatar van Silky & Smooth
Geen uitschieters en weinig bijzonderheden, maar als geheel staat dit project als een huis. Het niveau is hoog en Isaiah weet dat ook het hele album zo te houden.

avatar van soer1988
hmmm had hier toch wel iets meer van verwacht na zo lang gewacht te hebben na die geweldige EP!

avatar van Bernie Sanders
Man wat een tegenvaller zeg, had hier dus echt twee jaar naar uitgekeken maar dit album komt op geen enkel moment in de buurt van Cilvia Demo. Het klinkt allemaal erg ongeïnspireerd, hij geeft zelf ook al aan dat hij eigenlijk geen idee heeft waar hij over moet hebben, en ik vind het als geheel zwak overkomen. Ik vrees dat Zay met Cilvia Demo al zijn prime heeft bereikt.

Vreemd dat ''Smile'' hier niet op staat, ontzettende knaller van een track.

avatar van Holla
Lyrical_Lunatics schreef:
Vreemd dat ''Smile'' hier niet op staat, ontzettende knaller van een track.

Precies dit, Smile is 1 van die hoogtepunten die je op Cilvia Demo wel meer had en ik eigenlijk wel had verwacht hier. Niets bleek minder waar, want er zijn er maar enkele tracks die echt heel erg goed zijn. Prachtig dat niveau deze hele plaat, maar het viel toch wat tegen

avatar van overmars89
Na de eerste paar luisterbeurten vond ik The Sun's Tirade ook een kleine tegenvaller. De meeste tracks hebben wel een chille vibe, maar nergens dat je helemaal weggeblazen wordt. Toch heeft de plaat voor mij veel replay value, omdat de plaat nergens echt stoort.

Nu ik de plaat al een stuk of 10 keer gedraaid heb geniet ik steeds meer van het album. Isaiah gebruikt zijn stem op een geniale manier. Hij flowt zo ontzettend hard met de beats dat je soms het gevoel hebt dat zijn stem en de beats 1 zijn. Een kwaliteit die Kendrick overigens ook heeft.

Voorlopig 4*, maar de kans is nog wel dat dit omhoog gaat.

avatar van rolandobabel
zijn er ook goede hiphop albums van tegenwoordig waar Kendrick Lamar niet aan meewerkt?

avatar van ?hristiaan
Iemand enig idee waar je deze kan kopen? (CD)

avatar van Illa
Sterk Album. Ondanks dat er geen echte uitschieters op staan, blijft het album boeien. Kendrick zoals altijd weer een fijne toevoeging, en ook de overige gastoptredens vind ik erg te prijzen . Voorlopig dikke 4*

avatar van thgryda
Ik vond het album vrij saai na de eerste luisterbeurt maar ik ben nu ongeveer halfweg mijn tweede luisterbeurt en het bevalt me een stuk beter. Aangename sfeer, het niveau is redelijk constant, de gastartiesten dragen wat bij en ik vind Isaiah zelf ook een aangename MC. Het wordt nergens echt geniaal maar het niveau blijft wel continu op een aangenaam niveau.

Dat gezegd zijnde, ik zit nog maar halfweg en met een speelduur van een dik uur, neem je toch een risico en kan het wel eens langdradig worden.

avatar van Improvision
Ik denk dat dit mijn meest gedraaide album van 2016 was; constant hoog niveau, enkele supertracks, topalbum. Rashad heeft iets te vertellen en doet dit over uitstekende beats. Het lage aantal stemmen hier is daarom merkwaardig.

avatar van Weirdo Wizzy
Heb dit maar een paar keer geluisterd vorig jaar. Vond het als geheel wel relaxed maar geen uitschieters wat hierboven ook al werd aangegeven door een paar users. Maar een aantal nummers draai ik nog wel regelmatig en ik moet zeggen...hoezo geen uitschieters? Nummers als Stuck In The Mud en Bday zijn echt heerlijk. En meer nummers die ik meer draai hebben allemaal die heerlijk westcoastvibe. Dit is echt hoe ik wil dat een moderne westcoast plaat hoort te klinken. Dat gevoel ik krijg bij het beluisteren. Het hele album zal ik nog eens in de herkansing wagen.