Toto - Live at Montreux 1991 (2016)

Label: Eagle

1. On the Run (7:16)
  2. Kingdom of Desire (8:50)
  3. I'll Be Over You (5:29)
  4. Africa (8:51)
  5. Jake to the Bone (8:27)
  6. Red House (8:30)
  7. Rosanna (8:25)
  8. I Want to Take You Higher (5:51)
avatar van Metalhead99
Van de laatste tour met Jeff en Steve Porcaro. De set valt me alleen wat tegen, maar ja, het was natuurlijk ook een festival optreden. Toch jammer dat ze schijnbaar niet meer speel tijd kregen (of dit concert is niet compleet).

avatar van chevy93
Op de DVD staat dezelfde tracklist, dus waarschijnlijk is dit het volledige optreden. Wel een zeer fijne tracklist overigens.

En dat ze er op bol.com nog 23 euro voor durven vragen ook. Om zich vervolgens af te vragen waarom iedereen zoveel gaat downloaden.

Ben zeer benieuwd naar dit in goede HD-kwaliteit: TOTO rare - Jake to the Bone LIVE - Montreux 1991 - YouTube

[quote]chevy93 schreef:

Hold the Line hadden ze ook gespeeld maar staat blijkbaar niet op de DVD / CD

avatar van chevy93
Hier de volledige setlist: Toto Concert Setlist at Montreux Jazz Festival 1991 on July 5, 1991 | setlist.fm

Toch opvallend dat ze Hold the Line eruit gehaald hebben. Zou nog altijd makkelijk op één cd gepast hebben, mocht dat de overweging zijn.

pluk
Wel een beetje karig met maar 8 nummer (waarvan ook nog eens 2 covers).

Ze hadden er makkelijk wat bonus materiaal op kunnen doen.
Volgens mij zijn er nog pro-shot/soundboard opnames van Maaspoort 1992 (ook Kingdom of Desire tour) of het Montreux optreden van 2015.

chevy93 schreef:

Ondanks de prijs ben ik ook wel erg benieuwd naar de HD-kwaliteit van dit optreden.

Op de dvd staat maar een cover, red house...
I want to you higher werd gespeeld, aan het einde van hold the line.
Montreux is altijd een korte setlist.
Hold the line is er uit omdat ze het zoveel mogelijk TOTO wilden houden, en Hold the line door de background vocals gezongen wordt.
Er staat geen bonus materiaal op, om dit het laatste opgenomen concert is met Jeff Porcaro.
Fans hebben altijd op deze dvd gewacht, en nu is deze er dus.

Toto heeft weer een contract bij Sony, dus wellicht nu de Maaspoort 1992.
Ahoy 1995 Rotterdam
Meer bonus materiaal van Jeff etc.
Die rechten liggen bij Sony, en Toto en sony zijn weer vriendjes.
Volgend jaar een nieuw album, een past to present deel 2 en een nieuwe wereld tournee...