Bazart - Echo (2016)

9. Voodo (3:30)
  10. Zonder (4:03)
15 BERICHTEN
geplaatst: 15 september 2016, 23:24 uur [permalink]
Hier kijk ik erg naar uit.

Wel een opmerking: volgens Stubru en Focus Knack zou dit album al op 23 september in de rekken moeten liggen. 🙂

avatar van Man of Sorrows

geplaatst: 16 september 2016, 13:40 uur [permalink]
Ja dat is wel wat. Grootste Nederlandstalige hype sinds Clouseau?

avatar van Rvdz

geplaatst: 17 september 2016, 00:51 uur [permalink]
Ja, heb hier erg veel zin in. Band gezien op Lowlands en op Pinkpop en vond het beide keren fenomenaal. Wel jammer dat veel nummers wat ingekort lijken te zijn. Vond deze vijf minuten-durende versie van Echo erg indrukwekkend.

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst: 30 september 2016, 17:19 uur [permalink]
Vanaf vandaag verkrijgbaar op iTunes. Spotify en fysieke versie volgen op 7 oktober.

avatar van SébastienY
geplaatst: 30 september 2016, 18:09 uur [permalink]
Een recensie in De Standaard valt wat tegen. Ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.

geplaatst: 7 oktober 2016, 00:03 uur [permalink]
Hehe, de plaat staat eindelijk op Spotify. Meteen eens luisteren!

avatar van japser121
geplaatst: 7 oktober 2016, 00:12 uur [permalink]
Dit album klinkt echt als een echo: hol, wat kil en als een weerkaatsing van iets anders (Oscar and the wolf misschien?). Tekstueel is het wel oké. Niet het niveau van pakweg Eefje De Visser, Yevgueni of Spinvis, wel een trapje of twee lager. Muzikaal is dit album toch wel zeer oninteressant. Op Tunnels en Goud na, staan hier zowat acht variaties op éénzelfde nummer. Grotendeels dezelfde instrumentatie, zelfde opbouw, zelfde zwalpende zang en echoënde synths. Wat me op den duur ook opvalt (en stoort) is hoe erg de nummers vasthangen aan het refrein. De strofes voelen minderwaardig aan en het refrein is steeds een excuus om een catchy oneliner te zingen. Dat trucje werkt één keer, soms ook twee keer, maar geen album lang.
Wat wel positief is aan dit album is dat het voor een debuut heel professioneel gemixt is, en dat het slechts 10 nummers en 35 minuten lang is. Waren ze echt pretentieus dan hadden ze ons een album van een uur aan de broek gesmeerd.

Conclusie
Om het met hun eigen woorden te zeggen: 't is het niet waard.

1,0
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:14 uur [permalink]
ojeeee, wat een saaie boel.

de moderne clouseau. karamellenversjes in een hip jasje.

avatar van SébastienY
geplaatst: 7 oktober 2016, 11:24 uur [permalink]
Drie sterke hits plus fillers. Ik sluit mij aan bij bovenstaande bevindingen. Maar toch een pluspunt voor de keuze om in het Nederlands te zingen. Het komt zelden echt stroperig over, wat vaak het probleem is.

avatar van Pinsnider
geplaatst: 7 oktober 2016, 21:56 uur [permalink]
Ooooooo, wat een bittere teleurstelling dit!!!!
Na blind de EP te hebben aangeschaft na het horen van Goud op Pinguin Radio ging ik toch wel heel erg uitkijken naar de eerste langspeler, maar ik ben blij dat ik die toch eerst even geluisterd heb alvorens tot aanschaf over te gaan. Ik houd het bij de EP en hoop op een betere volgende worp. Balen dit!

geplaatst: 10 oktober 2016, 12:48 uur [permalink]
Een lichte teleurstelling. Tot en met Goud blijft de plaat van een zeer goed niveau, maar daarna valt het album jammer genoeg stil. De toppers van het album zijn degene die we al eerder te horen kregen: Chaos, Tunnels en natuurlijk Goud. Al zijn Echo en Lux wel nog nummers die stevig kunnen groeien.

Ik heb wel schrik voor wat de toekomst brengt van deze band. Dit is namelijk een zeer veilige plaat geworden. Variatie is dus zeker welkom, maar voor nu kan ik me hier wel mee amuseren. Met mate weliswaar.

avatar van sakkediemus
geplaatst: 1 november 2016, 14:36 uur [permalink]
Redelijk.

Echo is een plaat die het moet hebben van de singles/hits Tunnels, Goud, Chaos en daarnaast ook de veelbelovende openende titeltrack.
De overige nummers zijn verre van slecht maar zijn kwalitatief gewoon wat minder.
Het klinkt al gauw behoorlijk repetitief, wat in dit geval echt wel een minpunt is.
Ook het overdreven uitgesproken Algemeen Nederlands (lees bekakt) is soms irritant.
Gezien de korte speelduur luistert het gelukkig allemaal nog best lekker weg.

Bij een volgende plaat gaan ze er niet zo gemakkelijk mee wegkomen vrees ik.
Ook twijfel ik sterk aan de houdbaarheidsdatum van deze muziek en dit soort bandjes (zie ook Oscar & The Wolf).
Ik denk eerder dat ze de tand des tijds niet zullen doorstaan dan wel.

avatar van AstroStart
geplaatst: 3 november 2016, 09:33 uur [permalink]
In de OOR staat een lovende recensie over 'Echo'. Het is in ieder geval unieke Nederlandstalige muziek met een paar uitschieters (Echo, Chaos, Lux & Nacht). Uiteraard is Eefje de Visser een klasse hoger, maar toch is dit album prima te pruimen.

geplaatst: 1 december 2016, 13:50 uur [permalink]
Begrijp de kritiek wel van veel mensen, maar damn ik kan gewoon niet stoppen met het draaien van Nacht en Chaos. Ik ben helemaal niet van Nederlandstalig, maar de refreinen van die nummers werken als een soort drugs op mij en dat vind ik een uitzonderlijke prestatie.

avatar van ThisCharmingMan
geplaatst: 4 januari, 20:52 uur [permalink]
Ik had hele hoge verwachtingen van deze CD toen ik hem kocht, maar mijn eerste gevoel was er toch één van teleurstelling. Ik had dezelfde gevoelens als ik hierboven lees: te vlak, saai, te weinig variatie en lelijke synthesizers.
Maar naar mate ik de CD meer draaide, begon ik hem steeds meer waarderen en nu is hij al niet meer uit mijn CD speler te branden.
Was ik nog 20 geweest dan zou ik ongetwijfeld helemaal zijn opgegaan in deze plaat. De wat donkere teksten, die ene regel: "liever snel naar de hel, dan traag naar de hemel" (Goud), de toegankelijke liedjes en vooral het "bezwerende" effect van de muziek zouden me helemaal hebben doen identificeren met en doen opgaan in deze plaat.