Moondog - Moondog (1969)

Avant-Garde
Label: Columbia

1. Theme (2:36)
  2. Stamping Ground (2:39)
  3. Symphonique #3 (Ode to Venus) (5:53)
  4. Symphonique #6 (Good for Goodie) (2:48)
  5. Minisym #1 I - Allegro II - Andante Adaio III - Vivace (5:58)
  6. Lament I, "Bird's Lament" (1:45)
  7. Witch of Endor I - Dance II - Trio A. Adagio (The Prophesy) B. Andante (The Battle) C. Agitato (Sauls' Death) III - Dance (6:32)
  8. Symphonique #1 (Portrait of a Monarch) (2:39)
Lament I, "Bird's Lament", erg mooi nummer!

Haha, ik wilde net gaan typen dat ik dat nummer zo gaaf vind, maar goed, nu volstaat een +1...Verder ook een erg fijn album overigens.

avatar van Droombolus
Stamping Ground werd veel gedraaid op Kralingen 1970 en de "film" van dat festival kreeg dan ook de naam van die track mee ...

avatar van Stijn_Slayer
Hé, die film heb ik. Volgens mij zit deze artiest er niet in, wordt 'Stamping Ground' nog ergens gebruikt in die film (bij intro of outro bijv.)? Moet die film weer eens herbekijken, is al weer twee jaar geleden dat ik 'm gezien heb.

avatar van Osiris Apis
Bird's Lament ken ik via Mr Scruff - Get a Move On. Het origineel is erg mooi, ja.

Misterfool
Moondog maakt leuke muziek; een genietbare mix van klassiek, jazz en swingende percussie. stamping ground en bird's lament zijn de topnummers hier.