Moondog - Moondog (1956)

Label: Prestige

1. Caribea (1:33)
  2. Lullaby (2:17)
  3. Tree Trail (2:19)
  4. Death, When You Come to Me (2:06)
  5. Big Cat (1:53)
  6. Frog Bog (2:12)
  7. To a Sea Horse (1:46)
  8. Dance Rehearsal (0:55)
  9. Surf Session (6:58)
  10. Trees Against the Sky (0:52)
  11. Tap Dance (1:20)
  12. Oo Debut (1:11)
  13. Drum Suite (2:20)
  14. Street Scene (3:38)
avatar van Raspoetin
Zeer chille muziek...

avatar van thesceneisnow
Zeer bijzondere persoonlijkheid die ver vooruit was met zijn muziek.
Hij maakte ook zelf instrumenten. Verweeft op een fantastische manier klassieke en (bizarre) popmuziek met elkaar.
Dit vind ik misschien wel zijn beste lp

avatar van BZN
BZN
dit is een held!

avatar van Ataloona
Hmm, een avant-garde plaat uit de 50's. Wat moet ik me voorstellen bij deze plaat? Wat voor soort muziek, of vergelijkbare artiesten?

avatar van Masimo
Verwacht gewoon een man die zijn tijd ver vooruit was. Maffe geluidjes, een raar sfeertje neer zetten, echt knap dat dit in 1956 is gemaakt. En jongens, daarnaast nog een groot ding:

Deze man was blind(!!!!!) Hij maakte dus zélf instrumenten, maakte bizarre, en daarmee briljante composities voor die tijd, gewoon een erg, erg knappe plaat.

Ga nou maar luisteren..

avatar van Ataloona