Roni Size & Reprazent - In the Mode (2000)

Dance
Label: Talkin' Loud

1. Railing (Part 2) (3:14)
  2. In + Out (6:08)
  3. System Check (4:01)
  4. Ghetto Celebrity (6:46)

met Method Man

5. Lucky Pressure (5:14)
  6. Balanced Chaos (7:43)
  7. Switchblade (4:03)
  8. In Tune with the Sound (2:28)

met Rahzel

9. Who Told You (3:05)
  10. Heavy Rotation (6:28)
  11. Staircase (4:24)
  12. Mexican (6:37)
  13. Dirty Beats (4:02)
  14. Centre of the Storm (7:50)

met Zack de la Rocha

15. Snapshot (4:21)
  16. Play the Game (1:48)
wat een lekkere plaat is dit

avatar van BoordAppel
Dirty Beats

Trouwens in the M0de?

nope O=ø, ga ik nu ff corrigeren

avatar van pjotr
Neenee, het is echt een nul jongens...
Het is geen Zweeds recept, het font wat voor het hoesje is gebruikt een computernul.
Ik denk dat je er het beste gewoon een 'o' van kunt maken.....zoek voor de lol maar eens met google.

mmm je hebt gelijk..als ik op amazon kijk is het ook een gewone o, maar heb ook al wat site met een ø gezien...o dan maar weer

Roni Size; ooit nog eens gezien op het Drum Rhythm Festival, maar dat begon toch gauw te vervelen. Na een paar nummers afgetaaid naar Asian Dub Foundation, waar anderhalve man en een paardekop stonden te genieten van een fantastisch optreden.

avatar van Josje
goed goed goed en nog eens goed !
5 dus

Leuk album dit, maar een aantal tracks steken er toch wel met kop en schouders bovenuit: Snapshot, Lucky Pressure en bovenal Dirty Beats. Fijne muziek voor op de fiets ook, zeker in deze hitte. Bij aandachte beluistering merk ik wel dat het gemiddelde niveau niet heel hoog is, daarom niet meer dan 3,5*.

avatar van ðe waan
Erg wisselvallige plaat, helaas. Dat doet namelijk de pareltjes die er ook op staan tekort. Dirty Beats is nog altijd één van van mijn favorieten in het dance/electro genre.

Ik ben allen volkomen allergisch voor dat gemodderfok van die stoere rappers.

avatar van Carolaah
Vind dit ook gewoon een lekker plaatje..
Al heb ik hem een tijd geleden veels te vaak gedraaid,
waardoor ik er nu een beetje zat van ben geworden.

Desalniettemin, lekkere beats

1,0
I heb het altijd jammer gevonden dat ze Play The Game niet tot een volwaardig nummer hebben uitgewerkt. Dat vond ik eigenlijk het enige leuke nummer van deze CD.

avatar van Carolaah
jij geeft ook wel extreem lage ratings zeg..
Kan veel zeggen, maar kan me niet voorstellen dat deze plaat echt een 1,0 verdient..

1,0
Het is allemaal maar relatief natuurlijk, die ratings. Het ligt er maar aan waar je het tegen af zet.

Tegenover het vrij briljante debuut van Reprazent is dit artistiek toch wel heel magertjes. Veel geschreeuw en weinig wol. Bepaald niet vernieuwend ook, dit, terwijl "New Forms" z'n naam echt eer aan deed. Vooral CD2 van die plaat staat vol met grensverleggende drum 'n bass.

Nee, dan deze. Een hoop poeha, kijk alleen al naar de lijst van gasten. Ook dat is een onderdeel van een vrij agressieve marketingstrategie om in te cashen op het succes van het debuut. Daar ben ik wel allergisch voor.

op die manier.. Begrijp je wel. Al vind ik nog steeds een 1,0 wel erg magertjes

dj maus schreef:

Carolaah schreef:
Al vind ik nog steeds een 1,0 wel erg magertjes

Mijn score klopt dus precies

avatar van Carolaah
Haha.. nou ja, wat jij wilt hè.. jij bekijkt het inderdaad relatief t.o.v. voorgaande platen.. is ook een manier.

avatar van Lexicon Devil
Met Ghetto Celebrity blijkt wel dat met al dat overbodige ge-mc bij D&B als enige uitzondering Method Man van mij het podium mag beklimmen met een mic.

Die kerel heeft de perfecte strot voor dit genre.

avatar van pureshores
Na New Forms kon het 2e album OF een kopie worden OF tegenvallen OF een wat andere benadering aangaan. Bij deze In the mode voelt het voor mij als een mix van de laatste 2.
Het klinkt allemaal of er weinig tijd was maar tegelijk hoor je de invloed van het vele live spelen.

Who told you kan mij nog steeds bekoren, maar het is allemaal niet zo catchy als het debuut. En female vocals heb ik liever dan rappers, hoe OK Method Man ook is (zal wel een geste zijn geweest nav remix voor Judgement day)

avatar van Slowgaze
'Ghetto Celebrity'