Curtis Mayfield - Short Eyes (1977)

Soul / Funk
Label: Curtom

1. Do Do Wap Is Strong in Here (5:32)
  2. Back Against the Wall (6:37)
  3. Need Someone to Love (3:14)
  4. A Heavy Dude (4:08)
  5. Short Eyes / Freak, Freak, Free, Free, Free (5:46)
  6. Break It Down (4:20)
  7. Another Fool in Love (3:24)
  8. Father Confessor (2:44)
  9. Do Do Wap Is Strong in Here [Single Edit] * (3:29)
tondeman
De eerste 2 nummers

avatar van iggy
Pfff 5 stemmen 1 berichtje. En dat van een album dat toch echt wel een aantal krakers kent! Kent iemand trouwens de film? Ik in ieder geval niet

Do do whap opent deze soundtrack op een heerlijke wijze. sterk nummer. Het rustige back against the wall is een ware mayfield klassieker. Met mooi guitaar spel. Naar mijn idee een van de betere mayfield nummers ooit. Vol emotie gezongen prachtig gewoon. Dit is 6min 37 pure klasse luisteren en zwiegen zou ik zeggen. En natuurlijk weer met een prachtige tekst maar da's gebruikelijk bij mayfield. Een echt kippenvel nummer. Het 3e nummer doet mij niet zo veel. A heavy dude is het swingen geblazen. En curtis is ditmaal zo geil als een beer ha. Volgens mij luisterde prince ook naar mayfield. Short eye/freak freak is het 2e pareltje op deze plaat. Het 2e gedeelte van dit nummer is bijna geheel instrumentaal waar de band lekker staat te spelen. Heerlijk nummer. Of moet ik zeggen heerlijke nummers. Break it down is de derde parel. Wat kon deze man toch mooie muziek maken. Prachtig gezongen. Soul van hoog niveau. Alles klopt gewoon. Helaas vind ik another fool niet echt bijzonder. Beetje erg zoet. En father confessor weer een instrumentaal nummer kan mij alleen naar het einde toe boeien.
Eigenlijk vind ik het verdomd pokke dat de cd zo matig eindigt. Maar al met al het zoveelste bewijs dat curtis in staat was om prachtige nummers te schrijven.