Front 242 - Mixed by Fear (1991)

Belgiƫ
Rock / Electronic
Label: Red Rhino

1. Gripped by Fear (4:31)
  2. This World Must Be Destroyed (DSMO 1) (4:25)
  3. This World Must Be Destroyed (DSMO 2) (2:12)
  4. This World Must Be Destroyed (DSMO 3) (1:55)
  5. This World Must Be Destroyed (DSMO 4) (3:37)
  6. Gripped by Fear [Bunker Mix #01] (5:50)
  7. Mixed by Fear (3:59)
  8. Gripped by Fear [Club Mix #02] (5:05)
avatar van Castle
Soort opera achtig remix album.

The rmixes vind ik zo ..zo.... . De DSMO versies daarentegen vrij goed.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Zeer aardig mini-album met daarop het messcherpe "Gripped by Fear" , één van mijn favorieten van Tyranny for You, wat mijn kennismaking was met Front 242, overigens ook wel één van de beste albums van de band.
Hoogtepunt is het 4-luik "This World Must Be Destroyed (DSMO 1t/m 4)". Grimmig en duister walst dit portie industrial/eurobeat-geweld over mij heen, elke keer als ik het weer hoor. Op het laatst komt ook de ritme-sectie van "Moldavia" nog een keer voorbij.
De Bunker Mix#01 van "Gripped by Fear" is een geslaagde remix en zorgt voor een behoorlijk interessante variatie op het origineel, mede door de aparte ritme-sectie en de nadruk op het vrij melodieuze refrein. Zo hoor ik een remix graag!
"Mixed by Fear" is een geslaagde, instrumentale en alternatieve versie van "Gripped by Fear" waar de nadruk erg op het ritme en een naargeestige sfeer ligt.
De Club Mix#02 tenslotte is een voortzetting van de Bunker Mix#01 en biedt wat minder verrassingen dit keer.

Al met al een geslaagd tussendoortje die zeker naast de rest van de singles getrokken van Tyranny for You, een interessante toevoeging is op het album.