Fire Down Below - Viper Vixen Goddess Saint (2016)

België
Uitgebracht in eigen beheer

1. El Viento del Desierto (0:55)
  2. Through Dust and Smoke (4:19)
  3. Roadburner (5:58)
  4. Universes Crumble (8:30)
  5. Dashboard Jesus (6:02)
  6. Resurrección (1:34)
  7. The Mammoth (11:00)
avatar van ElroHirtje
Onvervalste desertrock. Godvergeten goed, ohohoh, deze freshborns uit Gent zijn goed. Kan me niet heugen dat die plek een zandbak had, maar dat zal veranderen, FDB kan het stof/zand zo doen opwaaien dat een zandstorm op handen is.

Niet nieuw of origineel. Wat dat betreft lijken de heren daar ook de spot mee te drijven door in 'roadburner' een aan kyuss gelijkwaardige riff te voegen. Kyuss nostalgie keert sowieso veel terug op deze plaat. Maar goed, de spot is bijzaak, hoofdzaak zijn goede songs, moddervette rifs en fijne solo's en superstrakke songs. En klasse vocalen.

Nummers zijn tripjes op zich, spannend, gedragen, enorme afwisseling in dominantie van de afzonderlijke instrumentaria, geen klassieke kop en staart en bijzonder goed gemixt.

Roadburn 2018, kan niet anders, Walter krijgt dit op zeker aan zijn oren geplakt.
Als dit het debuut is ....