Hans Zimmer - Inferno (2016)

Score

15. The Logic of Tyrants
  16. Life Must Have It's Mysteries
  17. Our Own Hell on Earth
avatar van thomzi50
Hier is nog niets van te horen, toch? (Ook geen snippets?)

avatar van tbouwh
Ik hoorde de score voor het eerst gister op het grote doek (hoe verrassend). Deels een reproductie van de eerste twee Langdon-scores, maar daarmee niet minder goed.

avatar van thomzi50
De sfeer is toch wel erg anders: het kerkelijke is meer verdwenen, het is bombastischer, met meer electro.

Ja, gek hè. Je zegt toch bij een bond film toch ook niet “die score lijkt verdomd veel op zijn voorgangers.”

Nou, Hans zimmer...het zou een mooie score geweest kunnen zijn. Maar je kiest steeds vaker die techno troep erbij. Techno is voor de meeste echte score liefhebbers niet aan te horen. Het klink voor geen meter, het is koud, blikkerig en erg goedkoop. Ik heb er geen goed woord voor over. Wat kan een groot componist toch hard vallen na het afleveren van deze rommel. Zelfs de lift van Dick Maas uit 1983 klink nog beter.

Enorme tegenvaller is dit helaas.