Gé Reinders - D'n Haof (1999)

Label: Fennek

1. Nemes (2:46)
  2. Blaosmuziek (3:34)
  3. Same Nao Amerika (6:03)
  4. Ederein Is Bang (2:22)
  5. D'n Haof (3:37)
  6. Net Get Te (3:23)
  7. Det Saort (4:12)
  8. Sjienbewaeginge (3:21)
  9. Nooit Nieks (3:23)
  10. Op de Bank in Belsj (2:54)
  11. Trieste Dinge (3:57)
  12. Idderen Daag (5:00)
avatar van freitzen
Nogal weinig berichten voor een cd met een zeer hoog genoteerd top 2000-nummer...

avatar van Mandylion
Inderdaad. Kennissen van mij kennen hem persoonlijk. Ik moet er eens een keer kritisch naar gaan luisteren om te horen wat ik nou echt van de muziek vind.

avatar van Killeraapje
Als Limburger schaam ik mij voor zijn muziek ik vind het vals sentiment en kan hier absoluut niet tegen

Als ik al die metal/platen zie in jou lijst.beste killer/aapje, dan ben jij meer een Scandinavische Viking/Amerikaans of Canadese Hels angel dan Bourgondische zuiderling. Misschien doe ik teveel aan hokjesgeest maar ik zou toch maar vlug verhuizen/emigreren als ik jou was.

Zelf van origine een geboren getogen Utrechter zou ik zeggen dat jullie in het zuiden er trots op mogen zijn dat jullie Ge Reinders en Rowwen heze als artiesten weten te herbergen!

Dit steekt echt heus met mijlpalen uit boven de meeste Nederlandstalige pulp!

avatar van Jester
freitzen schreef:

Tevens één van de meest overgewaardeerde top 2000-nummers.

MindRuler
da housefreak schreef:

Jij hebt Kraftwerk op 1 dus snel even verhuizen naar Duitsland?

avatar van Liesjemeer
Deze cd aan, op repeat, ieder weekend op en neer van Utrecht naar Limburg, op bezoek bij mijn oma die van verpleegtehuis naar verpleegtehuis ging. Mijn lieve omaatje al een tijdje overleden, maar deze muziek blijft zo kenmerkend voor die periode. Daarnaast is Ge Reinders een ontzettend grappige man, en lief voor zijn fans (mijn moeder staat altijd keurig in de rij voor een praatje en een krabbeltje na afloop van een concert). Paar keer live gezien nu, blijft iedere keer hilarisch en steengoed. Een woordje Limburgs begrijpen komt van pas, maar zelfs zonder "plat" te beheersen kun je horen dat dit gigantisch gevoelige, mooie liedjes zijn. I Ge