Al Green - Gets Next to You (1971)

Soul
Label: Hi

1. I Can't Get Next to You (2:59)
  2. Are You Lonely for Me, Baby? (3:47)
  3. God Is Standing By (2:52)
  4. Tired of Being Alone (3:14)
  5. I'm a Ram (3:58)
  6. My Girl *
  7. Get Back *
  8. Driving Wheel (3:55)
  9. Light My Fire (3:48)
  10. You Say It (2:52)
  11. Right Now, Right Now (2:52)
  12. All Because (2:54)
  13. The Letter *
  14. One Woman *
  15. Ride, Sally Ride * (3:56)
  16. True Love * (2:44)
  17. I'll Be Standing By * (3:20)
avatar van musicfriek
Tired of Being Alone! De rest van het album van dezelfde kwaliteit?

tondeman
Zeker weten, de eerste helft is zeer goed zelfs tot light my fire, die had er niet opgehoeven.

avatar van Reijersen
Geweldig album! Tired of Being Alone wordt al genoemd, maar ook songs als I'm a Ram, I Can't Get Next to You en nummer 2 zijn ook het vermelden waard. Eigenlijk zoals dit hele album het vermelden waard is.

Father McKenzie
Yep, Reijersen, goed gehoord man! Al Green's topplaat voor mij, zijn beste periode dat is duidelijk. Goddelijke soulstem, gekoppeld aan schitterende songs, wat wil een mens nu méér?

Johny Favourite
Kijk ook hoe suave hij op de hoes staat. Elegante, voorzichtig tegen funk aanschurkende soul van mijn favoriete soulzanger na de onovertroffen, onvolprezen Curtis Mayfield.

avatar van ZOLTAR
Zeker, zeker, zeker...
Deze kerel slaat de spijker op z'n kop. Alleen legt Al het nog af tegen Otis.

Luister maar naar de versie van My Girl die Redding zong.
Plus natuurlijk zijn eigen nummers.

avatar van royals
Ik vindt dit toch Al Green's beste plaat! Het meest constant met geen slecht nummer. Met God Is Standing By en Tired Of Being Alone als uitschieters.

avatar van Madjack71
Have mercy...hoe soepel deze living legend toch kan klinken. Good God...Huh...put it in Green in one Swing. Hier kun je alle kanten mee op...in de auto, op de fiets, lopend, rennend, of zachtjes meewiegend achter de pc. De hoes is sprekend. All because Al has it.

Heerlijke funky soulplaat van deze in mijn ogen enigszins ondergewaardeerde artiest. Ik heb inmiddels een bescheiden collectie soul-funk platen waar deze echt niet in mag ontbreken.

avatar van AOVV
Tired of Being Alone is een ab-so-lu-te kraker, maar zeker niet de enige sterke song op dit album van Al Green, die ons lekker funky, wat zwoele soul serveert. De B-kant van de plaat is wat minder straf naar mijn mening, maar dat mag de pret niet drukken. Green heeft een stem als een klok, weet dat heel goed, en laat de songs dan ook smetteloos klinken.

3,5 sterren