Clark - Body Riddle (2006)

Electronic
Label: Warp

1. Herr Bar (3:58)
  2. Frau Wav (4:12)
  3. Springtime Epigram (1:35)
  4. Herzog (4:23)
  5. Ted (2:54)
  6. Roulette Thrift Run (3:19)
  7. Vengeance Drools (3:41)
  8. Dew on the Mouth (1:05)
  9. Matthew Unburdened (5:39)
  10. Night Knuckles (3:49)
  11. The Autumnal Crash (7:46)
avatar van Goodfella
Internet-fanboy-vergelijking: klasse beter dan de nieuwe Squarepusher!

Leuke Clark weer. Anders, maar toch hetzelfde. Bassen knisperen als vanouds, melodieën dansen en schuren speels, de onderlinge variatie tussen tracks is dik in orde en de nieuwe semi-akoestische hiphop-touch doet het bij mij wel. Vengeance Drools verdient een rapper die er net als de track zín in heeft (verdomme!)

avatar van cichlisuite
Heb mij aardig vermaakt met de nieuwe squarepusher, past ook goed bij dit herfstachtige weer waar alles dynamisch is Heb dan ook direct zin om het gehele oevre van Squarepusher weer eens te horen.

Maar goed over deze nog weinig berichten, zojuist alle kb's naar mijn mapje gehaald, binnenkort eens grondig gaan ontleden deze hap

avatar van tovenaar
Inderdaad beter dan de nieuwe Squarepusher . Speelse tracks, net wat minder verrassend allemaal dan bv Clarence Park, maar dit ding werkt gewoon wél weer. 't Komt alleen net na de zon en da's jammer. Hopen dat september veel zonneschijn brengt, dan komt Body Riddle er voorlopig niet meer uit (uit de luidsprekers).

avatar van Onderhond
De vergelijking met Squarepusher boeit me net iets minder dan die met Clark's vorige album, Throttle Furniture. Vond ik een teleurstelling, dus hoe vergelijkt het daarmee heren ?

avatar van tovenaar
Het ligt goed in dat straatje, maar t'is net wat gezelliger. Een paar tracks staan trouwens gewoon op beide releases. Ik denk dat dit jou niet zo heel goed zal liggen Onderhond, t'is meer jazzy dan de oude Chris Clark... Maar toch, 't blijft Chrisje he!

Electro_
Het blijft inderdaad Chris Clark, maar het kan me nog niet zo boeien als het geweldige Clarence Park. Misschien na een paar keer luisteren nog, maar Ted klinkt de eerste keer al erg gaaf.

avatar van Goodfella
Als soort van bonus cd wordt er nu een 3''je genaamd "Throttle Clarence" bij deze cd geleverd. 8 korte tracks. Erg leuk!

DwarreI
Deze is inderdaad weer erg leuk

Wow! Erg fijne plaat. Stuk voor stuk zeer fijne nummertjes.

avatar van MacManus
Roulette Thrift Run is fucking sweet. Rest van het album ook trouwens. Vengeance Drools heeft helemaal geen rapper nodig, die onzin die Goodfella toch uitkraamt soms

E-LinK

Ongeloofelijk wat een clip..

Chris Clark is mijn nieuwste ontdekking via deze site, en dat aparte sfeertje wat in zijn platen terug te vinden is spreekt mijn erg aan! Maargoed, het is natuurlijk niet voor niets een Warp-label artiest..

avatar van Onderhond
Erg schattig plaatje. Niet op niveau van z'n eerdere werk, in het algemeen wat braver, maar wel lief.

Enzo. 4*

tuktak
zeer fijn album van clark, leuk om te zien hoe dit album verschilt met turning dragon. terwijl het beide blijft klinken als clark. alleen dan op turning dragon met wat rauwe beats erbij in verwerkt. dit album is een zeer fijne aanvulling van mijn collectie.
night knuckles is tof met die aphex twin achtige speelgoedmelodie.

avatar van Visnet
Een aantal weken voor deze release bracht Clark een paar mp3's uit ter inleiding van dit album, die verder niet uitgebracht zijn zover ik weet.
Eeuwig zonde, want 'Dead Shark Eyes' is zo'n beetje mijn favoriete clark nummer! Hier te downloaden http://www.warprecords.com/clark/Dead_Shark_Eyes.mp3 En even scrollen voor de andere nummertjes: http://www.throttleclark.com/

avatar van 2kings
Vind vooral de AFX-achtige nummers erg fijn.. Herr Bar , Ted, Herzog. En ze zijn zeker niet minder dan de afx-nummers! Goeie plaat!