Hammerfall - Threshold (2006)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Threshold (4:43)
  2. The Fire Burns Forever (3:20)
  3. Rebel Inside (5:32)
  4. Natural High (4:13)
  5. Dark Wings, Dark Words (5:01)
  6. Howlin' with the 'Pac (4:04)
  7. Shadow Empire (5:13)
  8. Carved in Stone (6:10)
  9. Reign of the Hammer (2:48)
  10. Genocide (4:41)
  11. Titan (4:24)
avatar van Eddie
En daar zijn ze weer, onze fiere zweden die keurig om de twee jaar een plaat uitbrengen. Weer niets nieuws onder de zon, maar wéér bijzonder goed gespeeld, het gas gaat over de hele linie iets dieper in dan op de voorganger en het hele gebeuren klinkt wat bombastischer, dit zijn slechts minimale nuances die ik hoor. Verder doet Hammerfall precies wat we van ze gewend zijn, lekkere midtempo Powermetal spelen met heerlijk heldere vocalen van Joachim die weer bijzonder goed bij stem is, ook de tweepowerballads ontbreken dit keer niet. Alleen vraag ik me af, wanneer gaat hammerfall nu eens iets bijzonders doen. Hun debuut was een parel, de overige platen zijn allamaal van een hoog niveau maar er zit geen enkele klassieker meer tussen. Het lijkt wel of ze elke twee jaar de zelfde plaat uitbrengen met een andere hoes. Ik kan het echter ook niet over mijn hart verkrijgen om hier minder als 4* voor te geven daarvoor is het simpelweg te goed gespeeld.

avatar van Sinner
De promo intussen ook gehoord en onthoud me voorlopig van een stem. (tot de release dan - en wanneer je de cd kan beluisteren zonder het irritante "you are now..."). Is in ieder geval wel iets wat ik in huis haal de dag zelf. Het klonk echter net wat minder dan Chapter V en haalt het niet bij Crimson Thunder. Shadow Empire, Genocide en Titan zijn voorlopig wel de nummers die me het meeste aanspreken.

Ik heb alleen de clip van The Fire Burns Forever gezien en die is top. Dus ik ben benieuwd naar het album. Kun je de plaat trouwens al ergens downloaden want ik kan niet wachten tot de 23e van oktober?? Wat wel klopt is dat het weer hetzelfde klinkt als die andere platen. De cover lijkt trouwens ook op crimson thunder/hearts on fire. De lava en die tekening van Hector omringd door een ring, net zoals de achterkant van CT.

avatar van Eddie
Ik heb een promo versie gedownload, wanneer je op soulseek zit moet je maar eens in de folder van "mandiealleskan" neuzen (ik zit niet zo vaak op soulseek tegenwoordig maar ik zal hem de komende dagen af en toe aan zetten 's avonds)

bedankt! ik heb het gedownload, nou ja, ik snap het tenminste. Downloaden van Natural High is gelukt, erg mooi nummer.

haha, ik heb hem kunnen downloaden erg goed album 4,5*

avatar van Sinner
Uiteindelijk toch maar een 4 gegeven. Het is weer een erg leuk album geworden. Uitstekende productie, enkele heel leuke songs en eigenlijk niets echt negatiefs te melden. Is natuurlijk wel weer erg voorspelbaar maar ach...het zij ze vergeven. De band blijft tenslotte pretentieloos prima cds maken en dat is ook weer wat. Ben wel erg benieuwd hoe lang ze het nog gaan volhouden. Shadow Empire, Titan en Genocide zijn trouwens nog altijd mijn favoriete tracks.

ik hartje threshold. nieuwe album vind ik goed, gewoon die mooie gitare, en die solos en die tekste...beutifull

hier word ik gewoon vrolijk van,geen moeilijke teksten positieve zang gave solo's kortom hammerfall is altijd feest.

MP3
dit album heb ik nog niet, best wel jammer, moet ik mij zeker gaan aanschaffen

avatar van horned_reaper
3 dagen geleden heb ik dit album eens aangeschaft op Wacken Open Air.
Prima power metal album, heerlijke vocals en prachtige gitaren, maar soms een beetje te standaard.

avatar van horned_reaper
verhoogd naar 4,5*
Het blijft een geweldig album

avatar van horrorfreak7
Geweldig album, zoals (bijna) altijd van Hammerfall ^^.

Titelnummer en Shadow Empire zijn zeker een van m'n favoriete nummers. Alleen jammer van het best wel saaie Dark Wings, Dark Words.

Akron777
Echt stukken minder dan de voorganger, maar nog steeds niet zo slecht als de opvolger. Hoewel er toch veel nummers opstaan die me echt helemaal niks doen staat er toch nog wel wat moois op. Vooral Rebel Inside en Dark Wings, Dark Words vind ik wel twee goede nummertjes. Ook het iets snellere Natural High en Genocide is toch wel klasse. Helaas dat het op ieder album terugkerende instrumentale nummer op deze plaat erg tegenvalt. Ik had eerder gehoopt op een Raise the Hammer-achtig stuk. Maarja, in het algemeen wel een voldoende waard.

avatar van Spock2011
Het is aardig, maar de eerste plaat die de ondergang van Hammerfall bestempeld. Ik heb een paar favorieten: het titelnummer, Natural High, Rebel Inside en Genocide. Dark Wings/Dark Words klink lekker stevig. Voor de rest allemaal matig. Nummers die helemaal niet meer origineel of fris klinken en gewoon niet plezierig zijn om naar te luisteren, terwijl dat een van de redenen is waarom ik geregeld naar Power Metal luister.