Slick Rick - The Ruler's Back (1991)

Label: Def Jam

1. King (3:42)
  2. I Shouldn't Have Done It (4:05)
  3. Bond (2:53)
  4. Moses (4:04)
  5. Tonto (3:17)
  6. Mistakes of a Woman in Love with Other Men (4:08)
  7. Venus (3:45)
  8. Ship (3:05)
  9. It's a Boy (3:29)
  10. Top Cat (3:23)
  11. Runaway (3:49)
  12. Slick Rick - the Ruler (6:06)

met Mr. Lee

avatar van thomzi50
Goede terugkomst. Zit tegen de vier sterern aan, maar is daarvoor iets te normaal. 3.5 is het zeker waard want het blijft een aparte en goede rapper.

Snowman
Ik twijfel tussen 3.5 & 4 maar ga denk ik voor 4.

Relax
Ik vind 'm iets minder dan Adventures en Behind Bars maar toch wel goed.
4.0, beetje eentonige raps met beats, skills laat ie nu wel duidelijk zien.

avatar van P Jay
Slick Rick heeft natuurlijk een erg leuke flow. De beats hier zijn evenwel vrij standaard en Slick Rick rapt veel te ongeïnspireerd en futloos. Hij heeft er precies geen zin in. Oke, dat is ook wel een beetje zijn stijl: dat nonchalance. Maar ik erger me er wat aan. Zeker omdat hij daardoor (en omdat het tempo soms té hoog ligt om verstaanbaar te blijven) vaak halve woorden inslikt. Op sommige momenten begrijp ik er geen moer van. Dit zou intrinsiek wel een goed album kunnen zijn. Maar de beats zijn gewoon iets te vlak en Slick Rick verpest het wat. Als je daarentegen gewoon naar zijn flows luistert als naar muziek (zonder een betekenis te willen horen) is het wel mooi, maar dat stemt me toch niet tevreden genoeg om meer te geven dan mijn voorlopige 2,5*

favo's: King, Moses, The Mistakes of a Woman in Love with Other Men, Ship & Top Cat....

avatar van MAS
MAS
Slick Rick weet mijn aandacht niet vast te houden op dit album. Het lijkt inderdaad of hij er weinig zin in heeft en niet zijn volle potentie benut. Het schijnt dat Slick Rick haast het bij het maken van dit album vanwege een nog uit te zitten celstraf, dus dat kan wellicht het een en ander verklaren. Zeer spijtig, want op tracks als Moses hoor je dat Slick Rick nog steeds een geniale rapper en storyteller is. Op die track verteld hij rappend hij het Bijbelse verhaal van Moses, op een manier die weinig anderen hem kunnen nadoen.