Black Box Recorder - England Made Me (1998)

Label: Nude

1. Girl Singing in the Wreckage (2:42)
  2. England Made Me (4:00)
  3. New Baby Room (2:10)
  4. It's Only the End of the World (5:21)
  5. Ideal Home (2:39)
  6. Child Psychology (4:08)
  7. I.C. One Female (2:19)
  8. Uptown Top Ranking (3:57)
  9. Swinging (3:52)
  10. Kidnapping an Heiress (2:46)
  11. Hated Sunday (3:16)
  12. Wonderful Life *
  13. Seasons in the Sun *
  14. Factory Radio *
  15. Lord Lucan Is Missing *
Prachtig album, met heerlijk cynisch teksten. Mijn Cd'tje heeft trouwens een andere voorkant dan het plaatje dat ik hier zie.

avatar van johan de witt
Ja, een schitterend album.
Wie van de rustige nummers van de Velvet Underground houdt, zal dit zeker kunnen waarderen.

Mooiste zin, uit Child Psychology:
Life is unfair,
Kill yourself or get over it.

avatar van Dwejkk_
Wat een heerlijk ontspannen cd'tje , erg verslavend, vooral Kidnapping an Heiress en New Baby Boom zijn pareltjes. Het verbaasd mij dat deze cd het met 5 stemmen moet doen, het klinkt allemaal erg toegankelijk. Aanrader voor liefhebbers van Belle & Sebastian en Saint Etienne. 4*.

avatar van itchy
Het klinkt allemaal heel mooi, maar toch vind ik dit een wat vermoeiende plaat. Het sleept zich allemaal maar wat voort in mid-tempo. En het cynisme en de ironie liggen er gewoon té dik bovenop. De zangeres wil héél graag het meest wrange meisje van de klas zijn.