Wipers - Wipers 3cd Box Set (2001)

Label: Zeno

1. Return of the Rat (2:38)
  2. Mystery (1:47)
  3. Up Front (3:04)
  4. Let's Go Away (1:49)
  5. Is This Real? (2:39)
  6. Tragedy (2:01)
  7. D-7 (2:05)
  8. Potential Suicide (3:35)
  9. Don't Know What I Am (2:57)
  10. Window Shop for Love (3:00)
  11. Wait a Minute (3:05)
  12. Born with a Curse (1:48)
  13. Rebel with a Cause (2:11)
  14. Misfit (1:36)
  15. Mystery [4-track Version] (1:46)
  16. Tragedy [4-track Version] (2:11)
  17. Let's Go Away [4-track Version] (1:53)
  18. Is This Real? [4-track Version] (2:40)
  19. Alien Boy (Ep) (3:24)
  20. Image of Man (Ep) (2:29)
  21. Telepathic Love (Ep) (1:32)
  22. Voices in the Rain (Ep) (1:23)
  23. No Fair (4:26)
  24. Youth of America (10:27)
  25. Taking Too Long (3:07)
  26. Can This Be (2:55)
  27. Pushing the Extreme (3:13)
  28. When It's Over (6:36)
  29. Scared Stiff (Outtake) (2:53)
  30. Pushing the Extreme [Alternate Version] (3:12)
  31. No Fair [Alternate Version] (4:31)
  32. When It's Over [Alternate Version] (6:27)
  33. Youth of America [Alternate Version] (10:27)
  34. Over the Edge (3:50)
  35. Doom Town (3:56)
  36. So Young (4:17)
  37. Messenger (1:55)
  38. Romeo (4:06)
  39. Now Is the Time (3:03)
  40. What Is (2:19)
  41. No One Wants an Alien (3:24)
  42. The Lonely One (3:38)
  43. No Generation Gap (3:09)
  44. This Time (2:55)
  45. Mistaken ID [Live] (3:05)
  46. No Solution (B Side of "Romeo" Ep) (2:31)
  47. Doom Town (Outtake) (3:56)
  48. The Lonely One (Outtake) (3:37)
  49. Now Is the Time (Outtake) (3:04)
  50. Romeo [Alternate Version] (4:05)
  51. OurPast Life [Instrumental Demo] (1:29)
avatar van Oldfart
Kaztor vroeg: Waar kan ik dit het meest mee vergelijken?

Een soort omschrijving:
De muziek van de Wipers is als een soort duistere voortdenderende trein, met aan boord niet al te vrolijke types die echter wel hoop koesteren en begaan zijn met de wereld en niet te beroerd zijn daar kond van te doen, terwijl ze uit het raam kijken over de uitgestrekte woestijn, of hun blik omhoog hebben gericht richting het universum, en soms wegdromen, terwijl ze de wereld en haar bewoners vol verwondering gadeslaan.

Een andere omschrijving:

Wipers is een band van drie muzikanten, waarbij de constante factor de gitarist is.Deze zingt ook, en schrijft alle nummers.
De sound varieert van zwaar (pre-)grunge achtig, naar punk riff georienteerde gitaarrock, naar bijna zweverige laag op laag gelegde gitaarpartijen, alles voorzien van een hecht samenspelende ritmesectie die een soort hypnotisch tapijt legt onder de muzikale gedachtenspinsels van de zanger die soms aan één, of weinig regels, genoeg heeft zijn visie over de wereld, en met name zijn geboorteland, soms vol passie en soms vol walging te uiten.

avatar van Oldfart
maar deze box (mits op de juiste plek besteld) is zondermeer waar voor je geld.

met die dollarstand van het moment is de keuze waar te bestellen niet zo moeilijk lijkt me.

Hier dus:http://www.zenorecords.com/

avatar van jellorum
Vandaag deze tegengekomen, maar wel voor 35 euro, wat toch iets van het goede teveel is....
Krijg je ook de 3 originele hoezen er bij of moet je het dan met deze doen?
Heb er wel zin in eerlijk gezegd, enkel en alleen maar omdat ik Mystery een deksels verduiveld nummer vind.

avatar van Oldfart
De cd zit in een drie-voudige jewelcase.
In het uitgebreide boekje zijn de originele hoezen afgedrukt, maar wel in zwart / wit.
Dus in die zin is het antwoord op je vraag: nee.
Wat het boekje bijzonder maakt is dat Greg Sage zelf het hoe en waarom van de drie platen beschrijft. En niet een ingehuurde liner-notes schrijver.

En wat die € 35,- betreft; zie mijn post hierboven. De dollar is nog steeds niet gestegen

edit: als je alleen al voor Mystery overweegt deze box te kopen, dan zijn die andere 50 nummers en uitvoeringen ook voor € 35,- natuurlijk een koopje. Nog geen euro per song.

avatar van jellorum
Ik ben hem dan toch maar gaan halen, ik kon het gewoonweg niet laten.
Nu ligt de eerste plaat op: Is This Real? en wat een energie heeft dat schijfje zeg!!
Dat wordt een volledig avondje Wipers.

avatar van jellorum
Nu is het wel duidelijk, de tweede plaat Youth of America springt tussen de twee andere uitstekende platen er toch een beetje bovenuit, het titelnummer, When It's Over en Pushing The Extreme is maar een klein deeltje van al het moois dat hier te vinden valt.
Bij deze, de dure aankoopprijs gerechtvaardigd.
Vreemd dat ik voor ik op deze site terechtkwam nog nooit van The Wipers gehoord had, niet bij vrienden, niet op cafe, niet in magazine's...
Jammer voor hen die dit missen, lucky me and lucky us dus.

avatar van dj maus
Uiteraard wil ik de drie LP's waar deze boxset om draait ook nog wel eens op vinyl in de kast hebben staan, maar tot die tijd volstaan deze 3cd's ook. De schat aan bonusmateriaal is ook zeer de moeite waard, zoals bijvoorbeeld de alternatieve versie van Romeo, met effectieve blazers, die ik toch nog wel beter vind dan het origineel.

avatar van dix
dix
ik zie dat we hier zelfs een 0,5 stem binnen hebben.
da's toch wel wat bizar bij zo'n release.

Sheplays
Misschien kan iemand Led Zep even PM-en? Het is vast een foutje. Het lijkt mij geen troll stemmer.

Toch een geweldige ontdekking dit!!
Elk lied is overtuigend met geweldig gitaarwerk, echt prachtig!
Jammer dat dit vrij onbekend is bij het grote publiek(of toch niet?)

avatar van Schizophrenia
Youth of America heb ik ''gepeanutbuttert'' ik draai hem op dit moment, en het bevalt me behoorlijk goed. Ik denk dat ik deze box maar even moet bestellen. Zeker als ik alle positieve berichten lees.

avatar van beaster1256
nu bij play voor een goeie 18 euro , onvoorstelbaar !

avatar van Oldfart
Wat is Play, beest? Winkelketen?

Hij bedoelt denk ik play.com, een online shop waar je o.a. ook muziek kunt kopen.

ah weer wat geleerd.

avatar van beaster1256
ja , net als cdwow heb je play .com , dat is in jersey , dus goedkoop , zeer eerlijk en het geld gaat pas van je rekening wanneer de cd opgezonden wordt , als je de cd na een maand niet ontvangen hebt kan je je geld terugvragen of zenden ze je een nieuwe op , maar normaal heb je ze binnen de week thuis als ze in voorraad zijn , heb nog nooit problemen gehad !

Wat is het toch mooi om na een vakantie blues katertje (35 graden in de Dolemieten) thuis te komen en deze box ligt thuis, gisteren ff Over The Edge gespeeld (heb ik op vinyl) lekker weer en die bonustracks voegen wat toe.
Nu nog ff die andere 2 cd's checken.
Kopie via Ebay (nieuws), omgerekend 19 euris!

avatar van AOVV
Recent aangeschaft, en ik denk dat ik nu al kan zeggen dat het één van de mooiste dingen is in mijn collectie. Die collectie is vooralsnog niet zo groot, maar groeit gestaag. Een CD box set, met daarin de eerste drie platen van Wipers, en nog enkele onuitgegeven nummers en alternatieve versies. Goed voor een kleine drie uur geniaal gitaargeweld.

pavlova
Een verschrikkelijk verhaal, van James Chasse. Ik was er al bekend mee dankzij de site die jij ook noemt, Oldfart. De politie in Amsterdam kan er trouwens ook wat van, is mijn ervaring. Ooit werkte ik in een zg. Wegloophuis aldaar, waar een psychotische jongen door het lint ging en hardhandig werd afgevoerd om te worden opgesloten in een isoleercel. Een paar dagen later kwam hij platgespoten en doodsbang terug, als een zak vuile was op de stoep gedumpt door de politie...

De 3-cd box...Ik kom superlatieven tekort. Ik was al helemaal opgetogen dat deze drie platen weer te koop waren, maar dat er ook zoveel extra nummers opstaan is helemaal te gek. Wel moet ik nog steeds een beetje wennen aan Born with a curse, vooral die stuiterende drums. Maar de solo is zo lekker scherp!
Mistaken ID, ook fantastisch... maar wat zegt Greg Sage eigenlijk in het begin?

avatar van Oldfart
"....okay people...if Orwell is right.. we're all gonna be targets,we're all gonna be targets,we're all gonna be targets, targets

Aha...
Greg kent zijn klassiekers. Altijd mooi.

En off topic: wat een prachtige honden (en paarden heb je)

pavlova
Er is eigenlijk iets wat ik graag zou willen weten. Op een paar nummers kun je, wat op de achtergrond, blazers horen, 'Romeo en When it's over,met name.
Op de hoezen zie ik nergens credits.

Weet iemand hier iets meer over?

avatar van Bongo Fury
überbriljante boxset, heb hem al sinds de dag van verschijnen. Wel jammer dat er nooit een deel 2 (Land of the lost, follow blind, the circle) en deel 3 (silver sail, herd, power in one) zijn gekomen..... Land of the lost is op CD zeer moeilijk te verkrijgen.