Lou Donaldson - Everything I Play Is Funky (1969)

Funk / Jazz
Label: Blue Note

1. Everything I Do Gonh Be Funky (From Now On) (5:31)
  2. Hamp's Hump (6:40)
  3. Over the Rainbow (7:11)
  4. Donkey Walk (6:44)
  5. West Indian Daddy (6:30)
  6. Minor Bash (6:14)
avatar van DJFreez
Hele fijne jazz/funk plaat! Lou Donaldson is behoorlijk gesampled in het hiphopwereldje en voor degenen die van funk en jazz houden is dit dan ook zeker een aanrader. Denk bijvoorbeeld aan de sounds van Jimmy Smith, waarmee deze jazzsaxofonist ook samengewerkt heeft. En natuurlijk met de meesterlijke productie van Rudy van Gelder!

avatar van Osiris Apis
Ik ben wel benieuwd hoe dit klinkt?
Is het te vergelijken met Donald Byrd?

avatar van DJFreez
Ik moet eerlijk zijn dat mijn jazzkennis nog niet zodanig is dat ik alle spelers goed genoeg ken. Dus ik kan je niet zeggen of het vergelijkbaar is met Donald Byrd. Zo in eerste instantie zou ik denken van wel, maar ik zou eerst eens mijn Byrd albums moeten checken.Maar gelukkig kun je wat samples checken op AMG: http://wm04.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=ADFEAEE6791FDC4EAD7120D29C2C50E9B170FB47D04FE69715721D06E59E6354D54225B113A7D9CDB6B677BE7CA6F52DA44A7EAE&sql=10:wzfixqygldde .

In ieder geval nog even een quote van de AMG review:
Recommended wholeheartedly to funk and rare-groove fans.

avatar van Osiris Apis
Ik ben er eens achter aangegaan. Leuke mix van funk en jazz.
Alleen vind ik 'Over the Rainbow' niet op het album passen, omdat het een rustig jazz nummer is. De rest is meer uptempo.

avatar van Kronos
Ik vind Over the Rainbow juist wel goed passen.

Even een sfeervolle rustpauze tussen het meer funky geweld.

Als ik vandaag dan toch in mijn swingende jazz-bui ben en ik weer enorm heb genoten van Alligator Bogaloo dan moet deze erachteraan natuurlijk.

Natuurlijk is de titel wat patserig en ook het intro van Everything I Do Gonna Be Funky (From Now On) hint ernaar, maar als het terecht is mag hij van mij.

Het volume ging hoger en aangezien we thuis gewoon een dansje mogen doen deed ik dat met liefde.