Whores. - Gold (2016)

Label: One

1. Playing Poor (3:04)
  2. Baby Teeth (3:28)
  3. Participation Trophy (4:11)
  4. Mental Illness as Mating Ritual (3:04)
  5. Ghost Trash (2:53)
  6. Charlie Chaplin Routine (2:13)
  7. Of Course You Do (3:43)
  8. I See You Are Also Wearing a Black T Shirt (2:35)
  9. Bloody Like the Day You Were Born (3:59)
  10. I Have a Prepared Statement (6:15)
avatar van ElroHirtje
Godsamme, deze hoeren geven je echt geen minuut om op adem te komen. De pijp gaat leeg, van 0 naar 69 en weer terug. De beste twee tientjes die ik ooit aan een erectie van 35 minuten heb uitgegeven.
Want ja, hier krijg je een strakke plasser van. Dit is een monsterplaat. Gold. Ja.

En nee, niet nieuw. Vaker gehoord, maar de uitvoering is zo goed, dat ik het als 'nieuw' ervaar. Jagende Melvins. Heavy Fuzzy rock.
Supercatchy, hoekig, vette riffs met geniale kwinkslagen op gitaar, stuwende drums, door je strot duwende vocalen. Enige minpuntje: zang wordt op gegeven ogenblik vermoeiend, dan wordt duidelijk dat de eentonige zang/schreeuw in enig contrast staat met de frisse structuren van de songs.

Opname is helder, gedefinieerd.
Vraag me af of ze dat live ook voor elkaar krijgen.