Ringo Starr - Ringo Rama (2003)

Label: Koch

1. Eye to Eye (3:19)
  2. Missouri Loves Company (3:33)
  3. Instant Amnesia (5:12)
  4. Memphis in Your Mind (3:13)
  5. Never Without You (5:24)
  6. Imagine Me There (3:55)
  7. I Think Therefore I Rock and Roll (3:25)
  8. Trippin' on My Own Tears (3:31)
  9. Write One for Me (3:14)

met Willie Nelson

10. What Love Wants to Be (3:03)
  11. Love First, Ask Questions Later (4:45)
  12. Elizabeth Reigns (3:57)
  13. English Garden (3:17)
  14. I Really Love Her
  15. Blink * (2:52)
  16. OK Ray * (3:02)
  17. I'm Home * (3:23)
EVANSHEWSON
De laatste paar platen van Ringo zijn nooit echt slecht, maar echte toppers nu ook weer niet. Lekker plaatje, het heeft zo zijn momenten.
Goede opnamekwaliteit en af en toe en toppertje, zoals de ode aan wijlen George Harrison; Never Without You.

***1/2

avatar van devel-hunt
Ik vind Ringo sinds Time takes time erg melodieuze muziek maken, ook op deze Ringo Rama. Vind deze plaat echt goed. Wat ook in zijn voordeel werkt is dat zijn drumwerk op deze plaat zo waanzinnig mooi op de voorgrond treed. Ringo Starr is toch in eerste instantie een hele goede drummer, met een heel eigen geluid, en dat hoor je op deze plaat terug. Vooral zijn back-beat is legendarisch. Hoorde je goed op she said she said maar op deze plaat op een nummer als instant Amnesia. De plaat rockt en ontroert, want wie kan zijn gevoelens zo menselijk blootleggen als Ringo in Never without you. In elisbeth reighs zit een Beatlesachtig loopje, het nummer doet me op één of andere manier aan the white album denken. In Englisch garden komt Let em In van Paulus nog even langs, echt een heerlijke plaat.