Sinitta - Sinitta (1987)

Pop / Dance
Label: Fanfare

1. Toy Boy (3:28)
  2. Who's Gonna Catch You (When You Fall)? (3:19)
  3. Cross My Broken Heart (3:46)
  4. G.T.O. (3:32)
  5. Rock Me Slow (4:55)
  6. So Macho (3:25)
  7. Oh Boy (You've Got a Lot to Learn) (3:29)
  8. If I Let You Go (4:34)
  9. Feels Like the First Time (3:50)
  10. Cruising (5:05)
  11. Showdown * (3:34)
  12. Never Too Late [Special U.S. Mix] * (3:31)
  13. I Could Be * (3:01)
  14. So Macho [Extended Club Mix] * (6:37)
  15. Toy Boy [Extended Bicep Mix] * (7:02)
  16. G.T.O. [Modina's Red Roaring Mix] * (7:31)
  17. Cross My Broken Heart [Cupid's Avenging Mix] * (6:52)
  18. Cruising [Original 12" Mix] * (5:56)
  19. So Macho [12" Remix] * (5:41)
  20. Toy Boy (Brand New Megamix) * (5:11)
  21. Cross My Broken Heart [Extra Pulsing Beat Mix] * (6:44)
  22. Feels Like the First Time [Special Extended Club Mix] * (6:43)
  23. Oh Boy [You've Got a Lot to Learn) (Extended Version] * (5:17)
  24. If I Let You Go [Extended Version] * (7:12)
  25. Never Too Late [Special Extended U.S. Mix] * (7:01)
  26. I Could Be [Special Extended U.S. Mix] * (5:57)
  27. Showdown [Special Dance Mix] * (5:27)
  28. Cross My Broken Heart [Dave Ford Mix] * (5:28)
  29. Toy Boy [Instrumental] * (4:57)
  30. G.T.O. [Instrumental] * (3:32)
  31. Cross My Broken Heart [Instrumental] * (3:44)
Super 80's album.

avatar van musicfriek
1,0
Deze heb ik nog op LP Wat vreselijk slecht dit. Aantal nrs zijn geproduceerd door Stock, Aitken & Waterman (toen ze al niet meer populair waren). Cross My Broken Heart is wel het dieptepunt van dit album. Ze is familie van een bekende ster dacht ik, weet zo even niet meer wie..

Pieter Paal
Zij is de dochter van zangeres Miquel Brown, die zelf ooit hits had met 'So many men, so little time' en 'Close to perfection'.
Ik vond Sinitta toen wel een lekker ding. Had ook posters uit Smash Hits van haar in mijn slaapkamer hangen. Van haar muziek werd ik altijd wel vrolijk en haar clips waren altijd erg sexy (G.T.O. bijvoorbeeld).

Ik ben helemaal weg van Stock Aitken Waterman. Dus dit album kwam al gauw in mijn bezit. De helft van het album is door S.A.W. geproduceerd. De andere helft door verschillende andere producers. Het verschil is heel duidelijk. De nummers van S.A.W. zijn stuk voor stuk klassiekers uit de jaren 80. Toy Boy, G.T.O en Cross my broken heart zijn grote Europes hits geweest en in Azië. De overige nummers vind ik niet zo sterk. Behalve So macho en Cruising zijn ook echte H-NRG producties.
Vaak werd in de jaren 80 gezegd, dat Sinitta en alle andere S.A.W. artiesten niet 'live' konden zingen. Nou vind ik dat ook helemaal niet belangrijk, maar Sinitta heeft toch echt een goede stem. Ze heeft nog wel eens nummers voor andere artiesten ingezongen en heeft in musicals gespeeld. Nu is ze vooral bekend als jurylid in 'popstart, idols, x-factor' programma's.
De clip van 'Cross my broken heart' blijft erg grappig, maar ziet ze er ook erg sexy uit voor die tijd helemaal.

avatar van monique
Toy Boy vond ik destijds best een lekker nummer,het gehele album ken ik niet.

avatar van edje1969
GTO (o zo leuk), Toy Boy, Feels Like The First Time en So Macho zijn lekkere luistermaarwegnummers. Cross My Broken Heart vond ik destijds leuk, maar intussen vind ik het best irritant. Rock Me Slow brengt je wiegend in slaap en Who's Gonna Catch You hoor ik liever in de uitvoering van Mel&Kim. De 1ste 4 genoemde nummers luister ik liever los. Een heel album Sinitta achter elkaar verveelt snel.

avatar van vigil
Toch nog een kleine voldoende zie ik. Dat had ik niet verwacht bij "zo'n soort" album (sorry voor de uitdrukking). Toyboy is toch wel een behoorlijk GP van me.