Level 42 - Retroglide (2006)

Pop / Funk
Label: Polydor

1. Dive into the Sun (4:03)
  2. Rooted (5:31)
  3. The Way Back Home (6:55)
  4. Just for You (4:49)
  5. Sleep Talking (5:01)
  6. Retroglide (4:47)
  7. All Around (4:58)
  8. Clouds (4:32)
  9. Hell Town Story (4:55)
  10. Ship (5:13)
  11. All I Need * (5:21)
Na 12 jaar weer eens een lekkere Level 42 plaat.
Ook al is de bezetting niet meer hetzelfde als uit de jaren 80 toch moet gezegd worden dat dit een plaat is die beter is dan de eerste indruk.
Sommige liedjes verdienen het om wat vaker geluisterd te worden en het lijkt dan ook of ze steeds beter en beter worden.
Dit is echt een aanraden en ik kan niet wachten tot Mark King en zijn mannen weer gaan optreden in Nederland.

FiB
Helemaal mee eens. Ik heb de CD met sinterklaas gekregen en heb 'm nu een aantal keren gedraad. De nummers vind ik stuk voor stuk beter worden naarmate ik er vaker naar luister. De klassieke sound van de gloriejaren van level 42 zit er goed in en dat vind ik helemaal niet erg. Dat is wat ik zo goed vond aan de band destijds. Ik was afgehaakt na Guarenteed, maar haak weer helemaal aan!

avatar van goldendream
Dit album ligt in de lijn van 'Guaranteed' en 'Forever Now'. Het is zeker niet slecht, maar geen enkel nummer kan tippen aan hun betere jaren 80 songs.

avatar van Jonestown
Lekker album, maar evenals de opvolger, het mini-album Sirens (2013 - waar is dit te vinden op MM?) is de produktie niet om aan te horen. Overcompressed en alhoewel er een remastered versie in verschenen, is die eveneens evenmin niet te pruimen. Zoals wel vaker met 70's en 80's artiesten en bands waarbij het ontbeert aan voldoende budget om een fatsoenlijk product te kunnen maken, geldt dit ook voor Level 42. Waar de band in de 80's onder contract stond bij Polydor en de industrie bovendien iets meer geld te verteren had, is het nu sappelen in eigen beheer. En dat uit zich in rammelende producties, amateuristisch artwork en gebrekkige distributie en promotie. En dat terwijl Retroglide best wel een lekker album is, dat doet denken aan de hoogtijdagen van deze popfunk-unit.

1,0
Sorry dit album is zwaar ondermaats. Richtingloos vooral. Pijnlijke afgang. 1 ster