Robyn - Robyn Is Here (1995)

Zweden
Label: BMG

1. Bumpy Ride (4:46)
  2. In My Heart (4:12)
  3. You've Got That Somethin' (4:08)
  4. Do You Know [What It Takes] (5:21)
  5. Last Time (4:45)
  6. Show Me Love (3:42)
  7. Just Another Girlfriend (3:46)
  8. Don't Want You Back (4:02)
  9. Do You Really Want Me (Show Respect) (4:12)
  10. How (4:48)
  11. Here We Go (5:24)
  12. Robyn Is Here (5:29)
  13. Wish [Acapella] (2:38)
Blijft een superekker album dit!

Ben ik vandaag - eigenlijk voor het eerst - Robyn aan het luisteren, stuit ik bij nummer 6 opeens op hét nummer uit Fucking Amal. Zo doe je nog eens leuke ontdekkingen. Heerlijk nummer, verder een plaat zonder al te veel uitschieters, maar toch wel erg lekker...

avatar van Snakeskin
de single "show me love"is er één van alle tijden. Een echte klassieker. Naast deze uitschieter is er weinig op dit album te beleven.

avatar van Angelo
Ik heb deze CD weer eens uit de kast gevist en gelijk wist ik wat ik zo leuk vond aan Robyn; dit album! Haar meest recente album ‘Body talk 1’ vind ik echt zo tegenvallend, er stond dan ook geen enkel nummer dat ik lekker vond.

Dit debuutalbum is daarentegen ontzettend goed. Het is erg veel pop maar door de beats die erin worden gegooit lijkt het ook nog wel een beetje pop/dance. De algehele sfeer die op dit album heerst vind ik zwaar in orde, echt jaren ’90 maar het verveelt nog steeds niet. De arrangementen zijn doordacht in elkaar gezet waardoor geen enkel nummer tegenvalt.

Dit album is wellicht beter dan de debuutalbums van Britney Spears, Christina Aguilera, Jessica Simpson en Mandy Moore die rond dezelfde tijd zijn verschenen. De zang is mediocore maar maar de kwaliteit van de popnummers maakt alles goed waardoor ik tot de conlusie ben gekomen dat ik dit album eens vaker moet beluisteren.

En dan te bedenken dat Robyn rond de 17 jaar was toen ze dit album uitbracht… de albumcover vind ik trouwens ook erg mooi, eenvoudig maar mooi.