Peawees - Dead End City (2001)

1 stem

Italiƫ
Punk / Rock
Label: Stardumb

1. Road to Rock 'N' Roll (3:14)
  2. I'm Not Right (2:32)
  3. 'Cause You Don't Know Me (3:16)
  4. Dead End City (2:45)
  5. Don't Give a Fuck (2:01)
  6. In My Heart Tonight (2:56)
  7. What Have I Done? (1:51)
  8. Ready to Go (2:17)
  9. Proud Mary (2:14)
  10. I Know Your End (2:46)
  11. By My Side (2:39)
  12. Don't Look (1:19)
avatar van WoNa
Dit is de eerste plaat van The Peawees uit 2001, die opnieuw is uitgebracht. (Nee, ik kende hem toen niet.) Er zijn niet veel woorden nodig. Houd je van garagerock, dan zit je met deze plaat helemaal goed. Gouden melodieën, ruige strot, spetterend gitaarwerk. Met twee covers geeft de band ook nog eens aan waar het vandaan komt. Spelen in de kroegen en zaaltjes rond La Spezia met lekkere sixties covers die een extra stukje peper in de kont hebben gekregen. Daarnaast schrijven deze mannen ook nog eens lekkere eigen nummers. Prima dus. Geen pretenties. Wat je ziet (en hoort) is wat je krijgt.