Bruce Cockburn - Life Short Call Now (2006)

Canada
Rock / Folk
Label: Rounder

1. Life Short Call Now (5:32)
  2. See You Tomorrow (4:20)
  3. Mystery (5:51)
  4. Beautiful Creatures (5:11)
  5. Peace March (3:33)
  6. Slow Down Fast (3:41)
  7. Tell the Universe (5:15)
  8. This Is Baghdad (6:21)
  9. Jerusalem Poker (5:34)
  10. Different When It Comes to You (2:57)
  11. To Fit in My Heart (6:06)
  12. Nude Descending a Starcase (4:23)
avatar van Madjack71
Helemaal geen bericht bij dit album van Cockburn, doet hem m.i. toch wat onrecht aan. Leerde kennis maken met deze man ten tijde van de eerste 2 Meter Sessies met een bevlogen uitvoering van het nummer If i had a rocket launcher. Hij heeft een energieke, transparante en heldere wijze akoestische manier van spelen, die hem ook wel herkenbaar maakt. Daarnaast heeft hij ook wel wat te vertellen. Zo ook weer op dit album; Tell the Universe en This is Baghdad houd hij zijn luisteraar een spiegel voor. Over de hele linie weet het niet altijd even sterk de aandacht vast te houden en m.n. op het eind na Baghdad zakt het wat in. Maar zekers niet slecht.