Fela Kuti & The Africa '70 - Opposite People (1977)

Nigeria
Wereld
Label: Polydor

1. Opposite People (16:36)
  2. Equalisation of Trouser and Pant (16:42)
avatar van jeroentjuhh
Eigenlijk klopt de tracklist hier niet. De eerste twee nummers vormen het album "Opposite People" en de laatste twee het album "Sorrow,Tears and Blood".
Het is daarentegen wel zo op cd verkrijgbaar met die 2 albums dus op 1 cd. Op de achterkant van de cd staat dan de hoes van "Sorrow,Tears and Blood".

Over de muziek zelf: prachtig natuurlijk, net als alles van Fela in de jaren '70 met het derde nummer als absoluut hoogtepunt!

avatar van Stijn_Slayer
Ik kende deze al een tijdje, en heb 'm nu ook op cd (de versie die Jeroen hierboven beschrijft). Erg overtuigende plaat, die ik eigenlijk niet vind onder doen voor zijn meer gekende Zombie. Ik denk dat dit ook wel een logische stap is voor wie na Zombie (en Kuti's andere bekendere platen) nog op zoek is naar meer. De basis wordt ook hier gelegd door funky ritmes met prominente jazzy blazers. De algehele sfeer vind ik hier iets duisterder, maar dat is relatief gezien.

Eigenlijk wil ik 4,2* toekennen, maar Kuti zal voorlopig dus met iets minder genoeg moeten nemen.