Undacova - Intrusion (2006)

Belgiƫ
Electronic
Label: Dyslexic Response

1. Intro (1:13)
  2. Resolution (3:49)
  3. Induction (3:17)
  4. Suppressed (3:52)
  5. Human Nature (Bionic Return) (3:58)
  6. Polymorph (3:23)
  7. Sciarex (3:36)
  8. Intrusion (5:06)
  9. Clutter (Atomhead's Flippercast Intermezzo) (2:56)
  10. Fernando (4:54)
  11. Daarom (3:49)
  12. Intrusion [Neurocore Rmx] (4:39)
  13. Daarom [Imminent Rmx] (5:19)
avatar van Onderhond
We mogen als Belgjes toch blij zijn met deze man. Staalharde electronic van het hoogste niveau. Samen met Xanopticon en Axiome (ook al twee Belgen) de enige artiesten binnen dit subgenre. Benieuwd wat Jan Robbe brengt met dit project. Als het nog maar in de buurt komt van Atomhead zal het zeker de moeite zijn.

Dank tov (en Goodfella)

Sietse
tof, hij maakt dus nog steeds dingen als UndaCova, wist ik niet.
Heb ooit heel lang geleden een remix voor hem gedaan (jaartje of 5 terug) Ik ga deze zeker luisteren, was in die tijd een groot liefhebber van zijn muziek (zoals ik nu erg zijn werk als Erratic kan waarderen).

avatar van Onderhond
Erraticop musicmeter. Als ik het goed voorheb ik Robbe momenteel ook enige owner van het Entity label.

Sietse
ja ik las dat gisteren ook ergens, dat hij idd momenteel entity alleen doet. Dat was volgens mij ooit anders, maar daar ben ik niet zeker van.

Die erratic release is wel ok, heb een tijdje terug voor mijn mixtape nummer van die release gebruikt (de tirriddiliu remix) wat als ik mij niet vergis een Itiliaan is die ook erg mooie muziek maakt.
Heb nog wel een vrij heftige live set van die jongen op mijn pc staan.

avatar van tovenaar
Onderhond schreef:
Als het nog maar in de buurt komt van Atomhead zal het zeker de moeite zijn.
't Komt in de buurt hoor, don't worry!

avatar van Onderhond
Robbe verzorgde het label voordien met Kaebin Yield (nog een Belg) maar die is er ondertussen mee opgehouden.

En inderdaad, het komt zeker in de buurt. Heerlijke CDtje dit

Sietse
ik ga vanavond ff zoeken...en ook maar meteen ff voor die Atomhead.

DwarreI
Respect voor dit werk.

avatar van Goodfella
Nét iets minder voluit doorgedrukt dan de Atomhead releases, maar ook als Undacova staat deze meneer samen met Xanopticon op eenzame hoogte.

avatar van KampF
Vooral veel sneller & noizïér dan Xanopticon, maar dat mag niet ten koste gaan van de structuur in Undacova's nummers. Een welverdiend cijfer dan ook.

avatar van Onderhond
Eigenlijk iets dat ik erg makkelijk blijf opzetten dit. Past eigenlijk altijd wel.

Heerlijke bak aan beats en snoeiharde glitches. Als Atomhead is het misschien nog net iets beter, maar zoals Goodfella ook al zegt is er verder weinig concurrentie in dit (sub)genre.

En UndaCova doet het gewoon erg goed. Dik 4.5* voor dit heerlijke plaatje.

Edit: als ik hier geen 5* meer aan geef kan ik eigenlijk beter stoppen met m'n 5* lijstje. Het einde is gewoonweg indrukwekkend.

avatar van KampF
Hoewel ik Liminal Space beter vind, staat deze nu vet op de 2e plek.

4,0* > 4,5*

WEINIG STEMMEN.. Mensen dit is goed

avatar van vork666
Oei, dit is een lekkere schijf. De geluidsintensiteit ligt nog net wat hoger dan bij Xanopticon, maar de nummers hebben dezelfde heerlijke opbouw, climaxen e.d. die ook nummers van Xanopticon zo geniaal maken. Ik denk dat ik Xanopticon net iets beter vind dan dit, maar deze schijf mag er ook zeker zijn. Alleen Clutter is nogal saai.