The Replacements - Don't Tell a Soul (1989)

Label: Warner Bros.

1. Talent Show (3:34)
  2. Back to Back (3:21)
  3. We'll Inherit the Earth (4:21)
  4. Achin' to Be (3:42)
  5. They're Blind (4:41)
  6. Anywhere's Better Than Here (2:47)
  7. Asking Me Lies (3:37)
  8. I'll Be You (3:29)
  9. I Won't (2:42)
  10. Rock 'N' Roll Ghost (3:25)
  11. Darlin' One (3:38)
  12. Portland * (4:28)
  13. Wake Up * (2:13)
  14. Talent Show [Studio Demo] * (2:54)
  15. We'll Inherit the Earth [Mix 1] * (4:02)
  16. Date to Church * (3:49)
  17. We Know the Night (Outtake) * (3:28)
  18. Gudbuy T' Jane (Outtake) * (3:31)
beaster1256
prachtig rock en roll plaatje van een zeer goede groep a la stones van de jaren 70 een beetje , maar dan wel amerikaanser , back to back en rock en roll ghost zijn de beste nummers

avatar van gemaster
Wederom een uitstekend album van deze heerlijke band. Het is allemaal een stuk gepolijster dan de eerdere albums, maar dat boeit me niets als het niveau van de nummers zo hoog is. 'Asking Me Lies' is toch wel het hoogtepunt van deze plaat. Wat een ontzettend mooi popliedje zeg.

fredpit
Op dit album wilden ze serieus genomen worden...de doorbraak zeg maar.
probleem is dat je het idee hebt dat ze zichzelf ook serieus nemen....het plezier is weg.

Kosinski
Prima album maar wel 1 met een vergaande consessie.
De huur van de garagebox is opgezegd en ingewisseld voor een 24 sporen studio. Toch beetje jammer.

avatar van ArthurDZ
Opnieuw een uitstekend album van The Replacements, maar ik mis de scherpe randjes een beetje.

avatar van EttaJamesBrown
Mijn instapplaat bij the Replacements en dat viel niet mee. Na een korte inwerkperiode begon de plaat te broeien en groeien. Nu een stayer.

avatar van frolunda
Zeven berichten is toch wel wat weinig voor dit prachtige album.Goed,de scherpe randjes zijn er hier inderdaad vanaf maar je krijgt er wel wat voor terug.Elf prima composities die zo nu en dan de perfectie belichamen tussen pop en (gitaar)rock.Vooral I'll be you,We'll inherit the earth,They're blind en Anywhere is better than here,dat nog aan oude tijden doet herinneren,behoren tot de hoogtepunten van het oeuvre van de Replacements.Fraaie stukjes muziek die nog maar eens het vakmanschap van Paul Westerberg als songschrijver bewijzen.Groeiplaat pur sang die ruim 25 jaar na zijn release nog niks van zijn schoonheid verloren heeft.Integendeel.

avatar van johan de witt
Ook mijn eerste album van de Mats.
En nog altijd een van mijn faves.
Geweldige ballads (Achin', Blind en R & R Ghost) afgewisseld met mooie uptempo nummers, waaronder doorbraakhit I'll Be You.
Voor de fans van het eerste uur ongetwijfeld een beetje een 'sell-out' maar op zichzelf gewoon een topplaat!

avatar van Rudi S
Tja dit was wel een stuk meer richting popmuziek, maar inderdaad een prima album.

Mooi album, het is geen Let it be of Pleased to meet me maar erg genietbaar.
De afwisseling tussen de "rockers" en ballads is mooi, was op Pleased ook al zo trouwens.
Hoorde vandaag dat er een live lp uit is!!!!!!!!!
Joepie opnamen uit 1986

avatar van galleryplay
Nu dan uitgebracht in een boxset ('Dead man's pop') met onder anderen een mix zo als ie kennelijk ooit bedoeld was, of met terugwerkende kracht bedoeld is.
Ik vond zelf dat dit album altijd behoorlijk ondergewaardeerd werd. Ondergewaardeerd als gevolg van de gelikte productie. Veel rauwer klinkt het nu niet (en zeker niet zo onstuimig als het vroegere werk) maar wel soberder. Beetje richting Paul Westerberg's solo werk. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het materiaal nu meer opvalt. Dus al met al is deze nieuwe uitgave gerechtvaardigd.
Verder bevat de boxset nog outtakes, demo's en live opnames. Ik twijfel of ik m ga aanschaffen want wat moet ik nou met 4 cd's...?

Half punt bovenop het origineel: 4,5*

avatar van Germ
Germ (crew)
Hier ook een halfje erbij. Er werd duidelijk een poging gedaan om een groter publiek te bereiken, dus de scherpe randjes zijn er wat af, maar er valt nog genoeg te genieten.
Jammer dat Portland niet op de originele uitgave staat, heerlijk nummertje.