Ronnie Lane - Ronnie Lane's Slim Chance (2003)

1 stem

13. Don't Try and Change My Mind
  14. 32nd Street
  15. Burnin' Summer
  16. One for the Road
  17. Steppin' An' Reelin' (The Wedding)
  18. Harvest Home
  19. Nobody's Listenin'
  20. G'morning
avatar van nlkink
Ronnie Lane's Slim Chance is een 'two albums on one CD' uitgave van de albums Ronnie Lane's Slim Chance uit 1974 en One For The Road uit 1976. Vanwege ruimtegebrek heeft men van beide albums één liedje laten vervallen. Van Ronnie Lane's Slim Chance is dat 'Single Saddle' en bij One For The Road gaat het om 'Snake'. Met de huidige stand van zaken hadden de nummers er wel bij op gepast. Dat neemt niet weg dat dit een hele aardige CD is. Maar als je echt alles compleet wil hebben van deze periode adviseer ik je de recente release van 2014: Ronnie Lane & Slim Chance - An Island Harvest. Een dubbel-CD set die deze beide albums integraal op heeft genomen, aangevuld met singles (A- en B-kanten), sessiemateriaal, alternatieve versies en een niet eerder uitgebracht live optreden uit de BBC archieven.

avatar van nlkink
Ik moet mijn recensie hierboven enigszins rectificeren. De door mij aangehaalde verzamelaar Ronnie Lane: An Island Harvest bevat van een zestal liedjes op deze twofer alternatieve takes.