Broadcast - Work and Non Work (1997)

Avant-Garde / Pop
Label: Warp

1. Accidentals (3:28)
  2. The Book Lovers (4:49)
  3. Message from Home (4:59)
  4. Phantom (3:31)
  5. We've Got Time (4:13)
  6. Living Room (3:26)
  7. According to No Plan (3:08)
  8. The World Backwards (4:00)
  9. Lights Out (4:33)
Zoals elk album van Broadcast blijkt ook dit weer een groeibriljantje. Ik luister hem nu voor de derde keer op rij en het wordt mooier en mooier.

fastpulseboy
een van de mooiste broadcast platen. the book lovers heeft toen dagen op repeat gestaan.

fastpulseboy
deze toch maar weer een aanhalen......
maaaaannnnnn met terugwerkende kracht toch maar weer bevonden als de briljanste broadcast plaat. Kan dit altijd horen.

Aquila
Nog steeds de verkoper van Distortion Records in Amsterdam eeuwig dankbaar voor deze tip. Ik zocht vooral Kranky en Constellation achtige muziek in die tijd/ We raakten aan de praat over muziek (hoe kan het anders) en we kwamen ik weet niet precies waarom uit op Joe Byrd and the Field Hippies en Fairport Convention. De combinatie 60-ies Folk en electronica besloot hem mij dit te laten horen. gelijk voor gevallen. Ook hun volgende album (inclusief de EPs en etra's is erg goed, zo mogelijk beter. De kant die de groep (nog twee personen) over daarna is opgegaan spreekt me een stuk minder aan. Dta bleek al wel tijden de concerten. Maar dit album kan ik oneidnig vaak opzetten en horen.

The World Backward, Message from Home en The Book Lovers zijn absoluut mijn favorieten.

Ook bij Distortion door Amond aangeraden (kom er helaas niet meer moet veranderen), een van de Desert Island platen, verveelt nooit, briljant. Ook de opvolger erg goed, daarna wat minder.

avatar van stef212
The Book Lovers na de break