Mirthrandir - For You the Old Women (1976)

Label: Syn-Phonic

1. For You the Old Women (8:14)
  2. Conversation with Personality Giver (5:38)
  3. Light of the Candle (4:23)
  4. Number Six (5:06)
  5. For Four (14:44)
avatar van ChrisX
Dit album is een mooi voorbeeld van een hele zooi albums die in de VS zo vanaf midden jaren 70 vaak in betrekkelijke kleine oplage en lokaal c.q. regionaal verspreid werden. Uiterst getalenteerde muzikanten die beinvloed door de eerste golf van progbands muziek gingen maken. Soms doken soms van deze bands vervolgens in voorprogramma's op als een band als Yes, ELP of Genesis voorbij kwam tijdens een tournee.

Dit is geen makkelijke muziek overigens, die wel wat van de complexiteit van Gentle Giant weg heeft vermengd met elementen uit de muziek van Yes (sowieso een band die doordat ze veel eerder succesvol waren al daar een veel grotere invloed in de VS heeft gehad als Genesis).