Raccoo-oo-oon - The Cave of Spirits Forever (2006)

Avant-Garde
Label: Time-Lag

1. Cave of Spirits (4:06)
  2. Under the Deck (4:07)
  3. On the Roof (5:14)
  4. Stick Eaters (4:13)
  5. Hundred Eyes (5:02)
  6. Forever (8:55)
  7. In the Woods (4:09)
Toffe band Raccoo-oo-oon. Ik heb tot nu toe enkel Mythos Folkways Vol. No. 1 op vinyl weten te bemachtigen (die afgelopen maand ook in mijn top 10 2006 voorkwam), maar deze schijnt ook heel mooi te zijn. Iemand hier die dit kan bevestigen?

Ik kan dat bevestigen. Daarom heb ik hem ook toegevoegd.

bubbachups schreef:

Tot wat ik nu gehoord heb klinkt het erg, erg goed. Lekker veel gekte en veel creativiteit. Toch zit er evengoed wel een bepaalde mate van toegankelijkheid in. Maar ik moet dit album nog even vaker luisteren voor definitief oordeel.

Sietse
erg goed album dit, zeker de moeite.

Ik moet hem nog steeds kopen, maar heb hem al een hele tijd terug een keer gedownload (jaartje ofzo, want dit is een re-issue van een tape release)
Tevens vind ik het een van hun betere releases.

avatar van Sander B.
Voor de geinteresseerden een live opname van "Forever".

(let wel, geluidsopname is niet zo geweldig )

Sietse
leuk filmpje. Heb ooit ook wel een ander kort filmpje gezien. Opgenomen in een garage of kelder ofzo. Het publiek stond er tussen de band. Daar werd de sax ook weer tevoorschijn gehaald.

Ik hoop iig dat ze binnenkort eens Europa aan gaan doen.

Vandaag gekocht

freakystyle schreef:
Vandaag gekocht

Goede aankoop

avatar van dudehere
Zou de bandnaam hierop geinspireerd zijn?

Foto van hun site.

Sorry,

Ga deze plaat vanavond eens pindakazen, kijken of het wat voor me is. Heb er veel goeds over gehoord.

avatar van dudehere
Ik heb 'm nu een tijdje en hij komt regelmatig voorbij.

Een zootje ongeregeld dat regelmatig als een dolle tekeer gaat, maar ook een heel mooi stukje gitaar-vlechtwerk kan neerzetten. En ook nog mooie dingen doet met electronica. Mooie combinatie. En dat ze af en toe de sax tevoorschijn halen is het kersje op de taart.

avatar van Tha)Sven
Het begint aardig, maar het album ontpopt zich prachtig. Vanaf On the Roof alleen maar geweldige nummers.

avatar van Lennart_M
Leuk album. Ik heb hier echt een met-bier-en-instrumenten-in-de-garage-gevoel bij.