Ayub Ogada - En Mana Kuoyo (1993)

Kenia
Wereld
Label: Real World

1. Obiero (5:40)
  2. Dala (3:17)
  3. Wa Winjigo Ero (We Hear You Know) (3:34)
  4. Thum Nyatiti (2:43)
  5. Kronkrohinko (3:24)
  6. Chiro (3:38)
  7. 10% (4:05)
  8. Ondiek (4:05)
  9. Kothbiro (5:37)
  10. En Mana Kuoyo (3:54)
Wonderlijke mooie stem vooral, die niet-storend soms aan... Nick Drake doet denken. Komt ook door de rustgevende muziek. Voordeel verder: nu eens géén bepalend drum-beat-ritme.
De man komt uit Kenia en lijkt maar één cd gemaakt te hebben, deze uit 1993 meen ik. Overleden?

avatar van AdrieMeijer
Ik ben lange tijd erg onder de indruk geweest van deze cd, maar langzamerhand ben ik wel een beetje uitgeluisterd op Ayub Ogada. Het harpje waar hij op speelt, de Nyatiti, is beperkt in zijn mogelijkheden en zijn stem, hoewel zeker mooi, mist voor mij toch wat expressie en emotie. Blijft staan dat dit zeker een rustgevende, fijne cd is.
In 2007 maakte hij trouwens nog een cd, Tanguru, die klinkt heel anders maar ik denk niet dat ik 'm ga aanschaffen.

avatar van Minneapolis
Bij het horen van de opener Obiero deed zijn stem deed mij vooral aan Terry Callier denken qua toon en warmte. Mooi, maar ik ben bang dat ik het met bovenstaande bericht eens ben over de eentonigheid.